غوغای ستارگان


دربخش ترانه های ماندگار ترانه ی زیبای غوغای ستارگان ساخته زنده یاد مهندس خرم و ترانه سرا کریم فکور که اولین بار توسط بانو پروین خوانده شد وبارها بازخوانی شده است که زیباترین بازخوانی محمد اصفهانی آن را اجرا کرد و به مراتب از بازخوانی های دیگر چه به لحاظ تنظیم آهنگ و اجرا تفاوت بسیاری دارد. این ترانه که بیشتر بین مردم به نام «امشب در سر شوری دارم » شهرت یافته ولی عنوان ترانه غوغای ستارگان هست که بین زندانیان سیاسی هم این ترانه بسیار رایج بوده ، اگرچه ترانه به لحاظ کلامی اصلا کلامی اعتراضی واجتماعی سیاسی نیست ولی بین دربندان افکار همواره محبوب مانده و هست .


(امشب در سر شوری دارم)

آهنگ ترانه: همایون خرم
کلام ترانه: کریم فکور

امشب در سر شوری دارم
امشب در دل نوری دارم
باز امشب در اوج آسمانم
رازی باشد با ستارگانم

امشب یکسر شوق و شورم
از این عالم گوئی دورم

از شادی پر گیرم که رسم به فلک
سرود هستی خوانم در بر حور و ملک

در آسمان‌ها غوغا فکنم
سبو بریزم، ساغر شکنم

امشب یکسر شوق و شورم
از این عالم گوئی دورم

با ماه و پروین سخنی گویم
وز روی مه خود اثری جویم
جان یابم زین شب‌ها
جان یابم زین شب‌ها

ماه و زهره را به طرب آرم
از خود بی‌خبرم ز شعف دارم
نغمه‌ای بر لب‌ها
نغمه‌ای بر لب‌ها

امشب یکسر شوق و شورم
از این عالم گوئی دورم

امشب در سر شوری دارم
امشب در دل نوری دارم
باز امشب در اوج آسمانم
رازی باشد با ستارگانم

امشب یکسر شوق و شورم
از این عالم گوئی دورم


لینک دانلود آهنگ :


http://www.mediafire.com/?4quuy3hsl654c15


نظرات 1 + ارسال نظر
امیر دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:04 ب.ظ

سلام.فکر خانم شکیلا از اقای اصفهانی زیباتر خوانده باشد ولی بهر خال خیلی اهنگ زیبایی است...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد