مژده به مداحان


دانشکده «علوم و فنون مداحی» از مهر ماه سال ۱۳۹۳ دانشجو می‌پذیرد. این دانشکده ابتدا در تهران آغاز به کار می‌کند و سپس قرار است که فعالیتش را در سطح کشور گسترش دهد.
حسن آهی، نایب‌رئیس خانه مداحان اهل بیت، به خبرگزاری تسنیم گفته است که دانشکده علوم و فنون مداحی در مهر ماه سال جاری با پذیرش ۵۰ دانشجو کارش را آغاز می‌کند.
در سال ۱۳۹۱ دانشکده علوم و فنون مداحی به ثبت رسید و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین خانه مداحان و وزارت علوم منعقد شد، این دانشکده می‌بایست در مهر ماه سال جاری کارش را آغاز کند.
دانشجویان مداحی، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرفته می‌شوند. شرط پذیرش دانشجویان، آشنایی با مداحی و در دست داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی یا معادل آن است.
خانه مداحان تفاهم‌نامه‌ای هم با صدا و سیمای جمهوری اسلامی امضاء کرده که به موجب آن مداحی‌های دانشجویان این دانشکده از شبکه‌های رادیو و تلویزیون ایران پخش شود.
مداحی برای ماه محرم با «زمزمه» آغاز می‌شود، به «زمینه» روز عاشورا می‌رسد و سپس با «نوحه» و «دو دمه» و «شور» ادامه پیدا می‌کند و سرانجام با «دم پایانی» به پایان می‌رسد.
در سال‌های گذشته مداحان با تأثیرپذیری از موسیقی پاپ روش‌های تازه و جوان‌پسندی در مداحی ابداع کرده‌اند و گاهی هم به مضامین سیاسی و شعارهای نهضت سبز روی آورده‌اند. اکنون با تأسیس دانشکده مداحی، وزارت علوم و خانه مداحان می‌توانند این جریان‌ها و سلیقه‌های گوناگون در مداحی را هدایت کنند.
منبع : خبرگزاری تسنیم

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد خلیلی سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:44 ق.ظ

سلام.بسیار خبر خوشحال کننده و مسرت بخشی بود .بسیار شادمان و سرخوشیم که شاهد پیشرفت و ترقی فرهنگ مردم خود هستیم!اشالله با اجرای سیاست های مقاربتی! و تولید فرزند به تعداد انگشتان دست!تمام مشکلات جامعه ما رنگ ببازد و بوی زندگی بگیرد...

علی خلیلی جمعه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:03 ب.ظ http://bolkheyrkaboutar.presfa.com/

او دانشگاههای الدو کسی سی جی نمیرسه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد