با ما در ارتباط باشيد.


به آب اندازی لنج چوبی در بندر عامری

 

صنعت ساخت لنج از دیرباز در بوشهر رایج بوده که از سخت ترین و پیچیده ترین صنایع دستی به حساب می آید .لنج توسط گلافان ماهر و زبر دست ساخته می شود.تصاویری که در زیر می بینیدمربوط به آب اندازی لنج 450 تنی چوبی در بندر عامری است.
 

 

 

 

تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات بندر عامری تنگستان

  استاندار بوشهر خبر داد

تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات بندر عامری تنگستان
استاندار بوشهر از تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات بندر عامری تنگستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تنگستان، مصطفی سالاری دوشنبه شب در نشست بررسی مشکلات بندر عامری تنگستان با اشاره به جایگاه بنادر تنگستان در امر تجارت و صید و صیادی اظهار داشت: شهرستان تنگستان از ظرفیت‌های عمده‌ای در بخش بندر برخوردار است و وجود سواحل بکر می‌تواند بر این ظرفیت‌ها بیفزاید. سالاری با تاکید بر رفع مشکلات ملوانان و صیادان تنگستان تصریح کرد: بنادر بخش ساحلی دلوار از دیرباز در امر دریانوردی در بخش‌های صید و صیادی و تجارت نقش تاثیرگذاری داشته‌اند. وی با تاکید بر برطرف شدن مشکلات بنادر بخش ساحلی دلوار تصریح کرد: بندر عامری که امرار معاش مردم آن از طریق دریا و شناورهای صیادی و تجاری تامین می‌شود باید امکانات زیربنایی در این بخش‌ها برای تسهیل امورات مردم فراهم شود. استاندار بوشهر تاکید کرد: برای بررسی مشکلات بندر عامری تنگستان کارگروه ویژه با حضور مدیران کل شیلات، بنادر و دریانوردی، گمرک، فرماندار تنگستان تشکیل شد تا مشکلات اهالی این بندر در اسرع وقت حل و فصل شود. رئیس شیلات شهرستان‌های دشتی و تنگستان نیز
با اشاره به اینکه اسکله بندر عامری دارای قدمتی 26 ساله است، تصریح کرد: در این اسکله 30 فروند لنج صیادی و 42 لنج تجاری در بندر عامری تردد دارند. حمید خلیلی با بیان اینکه ظرفیت پهلوگیری شناور در بندر عامری چندین برابر شناورهای موجود است گفت: مردم ساحل‌نشین این بندر خواستار ایجاد دفتر گمرکی برای امر صادرات هستند و از سوی دیگر ترمیم اسکله و رفع نواقص بندر عامری باید مدّ نظر باشد.
                                                                                                        
                                                                                                       
                                                                                                          منبع: خبرگزاري .farsnews - فارس نيوز

راهکار جدید نیروی انتظامی در خصوص جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

 

نقل از (شاهدان و مردم محل )

مدتی است که نیروی انتظامی به گفته خودشان برای اینکه موتور سیکلت های مردم از سرقت در امان باشد،

خود پیش دستی کرده و موتور های که دم درب و بیرون از حیاط  باشد را جمع آوری میکند و به پاسگاه منتقل می نماید ....


زمانه درگذر است

به فيلم زندگي، با همين احساس ساده نگاه كنيد. اكثر افراد كه امروز روي زمين زندگي مي كنند 100 سال پيش از ما اينجا نبوده اند. عده اي پيش از ما اينجا بوده اند و ما كه اكنون اينجاييم 100 سال ديگر اينجا نخواهيم بود همه خواهيم رفت و نسل بعد حتي اسمي هم از ما بر زبان نخواهد آورد.

یاد خوبان 2 ( زایر محمود )

می خواهم از شخصیتی بنویسم که با وجود نابینایی، اندازه ده جوان امروزی توان کار کردن داشت.
می خواهم از زایر محمود بسیا ( قلی زاده ) بنویسم کسی که هم ناخدا بود و هم صاحب لنج، هم قصاب بود هم استاد بنا.
زایر محمود با وجود اینکه از نعمت بزرگ بینایی محروم بود ولی در عوض خدا به او در بازوانش قدرت و همتی داده بود که نه تنها زندگی خود با پنج فرزندش را اداره می کرد بلکه دستگیر دیگران نیز می شد. او مجلس مهمانی اش همیشه به راه و گرم بود خانه اش منزلگاه علمایی چون حاج شیخ محمد و حاج شیخ عباس بود. شغل اصلی زایر محمود قصابی بود گوسفند را به راحتی سر می برید صلاخی می کرد و گوشتها را با ترازوی قدیمی که داشت وزن می کرد و می فروخت. در کنار قصابی کارهایی مانند کاشت نخل ، حفر چاه و آب انبار ، ساخت دیوار، ماهی گیری و جاشویی نیز انجام می داد. او بنگاه خرید و فروش زمین بود به طوری که به قسمتی از جنوب عامری محمود آباد می گفتند. تعدادی از نخل های باغ زایر محمود هنوز هم پابرجایند تا جوانان امروزی بدانند زایر محمود پیر روشندل بندر عامری همتی داشت به اندازه آسمان .
                                                                                                 روحش شاد 

کمی آهسته تر موتور سوار

 لطفا کمی آهسته تر بران

موتور سوار

کوچه ما خاکی است

جاده هامون هم همین طور

کمی آهسته تر

ما که خودمون سالی دوازده ماه هوامون به میمنت همسایگان غربی گرد و غباری هست شما دیگه بدترش نکن عزیز شما که از خودمون هستید شاید هم خودم از همین خودمان باشم که گرد و خاک به با میکنم بهتر نیست مراعات کنم و کمی آهسته تر برانم و فکر هم نوع خود باشم.

چند وقت بیش فرماندار تنگستان با افتخار گفت: "ما تا کنون توانستیم 90 درصد کوچه های دلوار را آسفالت کنیم" یکی نیست به این آقا بگه مگه ما آدم نیستیم که حتی جاده هامون هم حق آسفالت شدن رو نداره ، فرماندار یادت باشه اون دنیا مثل این دنیا بی حساب وکتاب نیستا حساب و کتاب داره برادر ، یکی از دوستان حرف درستی میزد  میگفت احتمالا یا اینکه ما جزء این کشور نیستیم یا اینکه مسولین مسول جای دیگری هستند نه اینجا ، خلاصه موتور سوار عزیز کمی آهسته تر بران کوچه و جاده های ما همه خاکیست..

کار جالب دهیاری بندر عامری

این روزها دهیاری کار جالبی انجام داده اونم نصب تابلویی به نام ( محل دفن زباله ) آخه کسی نیست بهشون بگه شما ولاتتون تابلو نداره به فکر نیستید الان اومدید دور هم نشستید و فکر کردید وفکر کردید تا به اینجا رسیدید که زباله ها باید تابلو داشته باشند کسی نفهمه میگه زباله ها رو مدرنیته تفکیک و بازیابی می کنند مگه به غیر از خاور زباله کسی دیگه ای هم اونجا میره زباله دفن کنه شاید هم تابلو زدید که یه وقتی راننده خاور مسیر رو گم نکنه یا اینکه یه وقتی از وزارت بهداشت اومدن بفهمن که ما هم ها! عزیزم همین دفن زباله مون هم غیر اصولیه ، واقعا باید از تلاشهای بی وقفه شورا و دهیاری تقدیر وتشکر کرد.


تغيير در اكوسيستم زبان



از اين پس بجاي واژه نامنحوس و بيگانه همبازي،‌گفته شود سياه بازي يا بازي سپاه، همچنين خور حير به علت تغيير كاربري و از بين رفتن، نام اين خور از زبان بين المللي محلي حذف مي شود. لطفا زين پس از اين واژها استفاده نشود.

" اينجا ايران است"

فلسفه تعدد همسران پيامبر(ص)


اين مطلب برام جالب بود گفتم تو وبلاگ هم بنويسم تا بعضي ابهامات برطرف بشه

سئوال شده: چرا پيامبر اكرم(ص) زنان متعددي داشت؟

پاسخ:

اولاً: در ازدواج هاي پيامبر(ص) مسئله شهوت محور نبوده است زيرا پيامبر عزيز از 25سالگي تا 53 سالگي فقط با خديجه(س) زندگي كرد. زني كه هنگام ازدواج سنش 15سال از حضرت بيشتر بود و پيامبر تا او را داشت با ديگري ازدواج نكرد.

ثانياً: تمام قبايل عليه حضرت بودند و پيامبربايد با طرحي دقيق اين وحدت نامقدس را مي شكست وبهترين و ساده ترين وارزان ترين و طبيعي ترين راه اين بود كه پيامبر داماد قبايل مختلف شود و مردم طبق رسوم آن زمان حمايت داماد را بر خود لازم مي دانستند وپيامبر مي توانست مشكلات راه تبليغ دين را هموار كند.

ثالثاً: بعضي ازدواج ها براي مبارزه با آداب و رسوم غلط بود نظير ازدواج پيامبر با زينب دختر عمه اش كه در آيه 37 سوره احزاب آمده.

رابعاً: پيامبر(ص) بعضي زنان را تنها عقد نمود و با آنها همبستر نشد واز بعضي قبايل تنها خاستگاري نمود وعقد هم نكرد وهمين رفتارها وسيله ارتباط مي شد.

خامساً: اگر هدف مسأله جنسي بود بايد از اين همه همسر فرزندان بسياري مي داشت.

سادساً:عايشه بسيار كوچك بود كه به عقد پيامبر (ص) درآمد و مدتها گذشت تا توانست همسر واقعي حضرت باشد اگر هدف مسائل جنسي باشد انسان با بچه ازدواج نمي كند .   

سابعاً: ما نبايد پيامبر را با خود مقايسه كنيم ما با داشتن يك همسر از بسياري از توفيقات باز مي مانيم، ولي پيامبر اكرم(ص) با داشتن چند همسر چنان غرق در عرفان و مناجات و تبليغ بود كه خداوند به حضرت خطاب مي كند. چرا اينقدر براي هدايت مردم حرص مي خوري « لَعَلكَ باخِعٌ نَّفْسَكَ» (سوره شعرا- آيه سه)، چرا خود را به مشقت مي اندازي «لِتَشْقَي » ( سوره طه - آيه دو )، چرا حلال هايي را بر خود حرام مي كني «لَمْ تُحَرّم».

  آري ازدواج مجدد از سن 53 سالگي بوده آن هم با زنان بيوه يا متروكه يا داغ ديده و با تمايل كامل آنان به ازدواج و اجراي عدالت از سوي پيامبر و آموختن درس عملي براي اداره چند همسر و انتخاب زندگي ساده و بي توجهي به خواسته هاي مجمل گرايانه برخي از همسران، علاوه بر آن داشتن چند همسر هيچ عيبي نبود.

 

انتقاد پیرزن غرغرو از عملکرد مسئولان در قبال مردم بوشهر

 میگما ای زلزلیکو  الدن که خیلی تَل بیا و خیلیhttp://s1.picofile.com/file/7491539244/%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%B2%D9%86.jpg خونیاش هم خراب کردنا و آیمای زیادیشم کشتن که خدا رحمتشون کُنــد ولی به نظر مو خیلی هم بد نوایدنا

بگو سیچه؟

خو سی ایکه مسئولا و رئیسا هم فهمیشو که بوشر هم آدمای زندی میکنن و فکت بوشر نیروگا اتمی و عسلو نیسن .

اخی هر وکت نوم بوشر میمتا ، میگتشو نیروگا اتمی بوشر یا عسلویه بوشر.هیشکه نمیگتش مردم بوشر.حالا ای زلزلیکو باعث هاوی که دیگرو بفهمن بوشر مردمی هم هسن

حالا هم هی میگن مردم بوشر سی خاطر   ایین  که بگن ما هی کمک میکنیم سی مردم و تو موبیلا و تیلیزون میگن که ما ایکد کمک کردیم

راسی تو تلیزون هم گتش که عسلو چنتا آمبولاس فرستاشن ، خا زمتشو کشیین بعد ای پیلا.

تا یام نرفتن بگم که اوروز تیلیزون بوشر .برام نجاد با نماینده تنگسو گپش میزه که نماینده تنگسو تا میتش خودشیرینی کن بر مالیه عسلو و بگو تشکر میکنم 

، برام نجاد هم خوب خیتش که و گتش خو وضیفشو بیدن .

 ای بوا چکد  گپم زه. بتم خشکاوی...


تصاويري از ديوار ساحلي بندر عامري


براي ديدن تصاوير ديوار ساحلي بندر عامري از ديروز تا به امروز

بر روي ادامه مطلب كليك كنيد.

ادامه نوشته

تشکر حاج اسفندیار صفری از مردم بندر عامری


بسم الله الرحمن الرحیم

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

ضمن تبریک فرا رسيدن  عید باستاني نوروز و سپاس و قدر دانی از همه سرورانی که از زمان در گذشت ناگوار فرزندمان در کنار بنده و خانواده ام بودند و در مراسم تشییع و تدفین و ختم شرکت نموده و با ابراز همدردی خود موجب تسلی خاطرمان شده اند اینک در آستانه سال نو، ضمن سپاس بیکران از همه دوستان و مردم شريف منطقه دلوار و بندر عامری  كه نسبت به بنده و خانواده ام لطف داشته اند خواهشمند است ضمن برگزاری مراسمات و جشن های عروسی عزیزان خود و در آوردن جامه سیاه که نشان از همدردیتان بوده ، در کنار خانواده خود سالی خوب و پر برکت داشته و از درگاه خداوند حکیم سلامتی همه شما سروران گرامی را مسئلت دارم

حاج اسفندیار صفری

 

خداحافظ همبازي

چند ماه پيش مطلبي در مورد همبازي و خاطرات شيرين آن نوشتم،‌در مورد انجيرهاي همبازي ،‌خور حير، دره همبازي، فوتبال بازي، درخت هاي زيباي خرگ و گنزهاي سياهش و تمام صفا و صميميتي كه در همبازي بود ولي متأسفانه اكنون بايد بنويسم خداحافظ همبازي و تمام خاطرات خوش كودكي ها بايد بنويسم خداحافظ منطقه بكر و با صفاي بندر عامري خداحافظ ساحل زيبا، تپه هاي ماسه اي، دنياي از خاطره ...   خداحافظ

یادواره شهدا در بندر عامری

یادواره شهدا و بزرگداشت علماء بندر عامری به همت بسیجیان پایگاه مقاومت شهید عباس صفری بندر عامری و مردم عزیز و غیور و شهید پرور بندر عامری  در تاریخ 20 اسفند ماه 91 برگزار شد این سومین یادواره ای بود که در این روستا برگزار می شود.اما چیزی که این یادواره را متمایز میکرد حضور میهمانان بود.  
این مراسم با شکوه مهمانان بزرگواری همچون حضرت آیت الله صفایی بوشهرینماینده ولی فقیه در استان و حضرت آیت الله حسینی بوشهری نماینده مردم بوشهر در خبرگان رهبری آیت الله شیخ علی اکبر محمودی (برهان)را در خود پذیرا بود

دیگر میهمان حاضر در این بزرگداشت  خانواده محترم شهداء و جانبازان و خانواده محترم علماء و روحانیون ارجمند بودند .  استاندار . فرماندار . امام جمعه بخش دلوار و دیگر امام جمعه های استان فرمانده سپاه و خیلی دیگر از مسئولین نیز حضور داشتند این مراسم با خیر مقدم مسئول ستاد یادواره آغاز شد و در ادامه آیت الله برهان به ایراد سخنرانی کوتاهی پرداختند 

ایشان از برگزاری این مراسم بسیار قدردانی نمودند. حضرت آیت الله حسینی بوشهری نیز در ادامه به جایگاه رفیع علماء و پرورش یافتگان مکتب آنان یعنی شهدا پرداختند .

ایشان از شخصیت مرحوم  آیت الله شیخ محمد محمودی و برادر ایشان مرحوم شیخ عباس محمودی گفتند . وبه ایراد گوشه ای از زندگی بی آلایش و الهی این بزرگواران گفتند . از شهدا گفتند و جایگاه و منزلت ایشان و وظیفه ما در قبال این بندگان صالح خدا.

شاهین بندر عامری

شاهین بندر عامری توانست با شکست شهرداری یاسوج جزء ۸ تیم برتر، جهت راه یابی به جام لیگ برتر باشد. اولین تیم روستایی تاریخ ایران تا کنون توانسته مقتدرانه پابه پای تیم های مطرح کشور بازی و قدرت شیران تنگستان را به رخ تیم های برجسته کشور نشان دهد. این تیم فارغ از داشتن زمین چمن و امکانات مالی و بدون اسپانسور خاصی ، فقط و فقط با حمایت بی دریغ مردم بوشهر الی الخصوص مردم غیور بندر عامری توانسته بر مشکلات فاعق آید وخود را با پیروزی های پی در پی به این مرحله برساند. ما این پیروزی دلچسب و راه یابی به مرحله بعدی را به تمام فوتبال دوستان استان تبریک عرض می کنیم.

وبلاگ هیرو

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز از اینکه بخاطر مشکلاتی، مدتی است وبلاگ را به حال خود رها کرده ایم از تمامی کسانی که به وبلاگ سر می زدند عذر خواهی می کنیم، حال که به دنیای مجازی برگشته ام فقر بزرگی را در وبلاگ نویسان منطقه مشاهده می کنم نبود وبلاگ هیرو ... وبلاگی که با مطالب زیبا و پربارش بینندگان بسیاری را به خود جذب کرده و مرکز اتحاد وبلاگنویسان منطقه بود. آقای گلستانی وبلاگ را به دلایلی حذف نموده که به نظر بنده کار اشتباهی صورت گرفته، مطالبی که می توانست برای ما سالیان سال خاطره وبه یادماندنی باشد حذف شده ونظرات کاربران در مورد مطالب دیگر از بین رفته، دوست عزیزم آقای گلستانی من نمیدانم چه مشکلی برایت پیش آمده که تصمیم به حذف وبلاگ گرفتی ولی امیدوارم هر چه زودتر با وبلاگی جدید باز به جمع دوستان برگردی که ما تشنه مطالب زیبایت هستیم