هشدار!

اوضاع چول اقتصادی از یک سو و سوء استفاده از این آب شلو از سوی دیگر همواره مردم را در یک سردرگمی فرو برده است.

چند روز پیش یکی از دوستان نزدیک تعریف کرد که برادرش در قرعه کشی همراه اول یک میلیون و پانصد برنده شده است و فورا جبهه تهاجمی گرفتیم که چرا ما برنده نمیشویم و از این مُرکُرهای روزمره.

فردای آن روز از دوستم پرسیدم راستی چطور شد پول را دریافت کرد آن برادرتان ؟ دوستم گفت : هی مگه خبر نداری چطور شد ؟ گفتم : چطور مگه ؟!

افرادی سوء استفاده گر به روی تلفن همراه برادرم تماس گرفته بودند و گفته اند که آیا عابر بانک دارید یا خیر. برادرم  میگوید عابر دارم و آنها به او میگویند که برود عابر بانک و کدی که آنها برایشان میخوانند وارد دستگاه عابر بانک کند. قبل از آن هم به او میگویند که پولی هم در حسابتان هست ؟ برادر دوست ما میگوید آری هست . مقدار قابل توجه ای هم بوده .

برادر دوست ما به عابر بانک میرود و اول موجودی عابرش را انتقال میدهد و بعد به کسانی که خود را جایزه دهنده معرفی کرده بودند تماس میگیرد و میگوید الان پای عابر بانکم ، آنها کدی را برای او میخوانند و او کد را وارد میکند. به برادر دوستمان میگویند بعد از ده دقیقه خبرتان میکنیم. منتظر میماند و آن جمع سوء استفاده کننده میگویند که چرا پولی که در حسابتان بوده را انتقال داده اید ؟ برادر دوستمان میگوید: این دیگر به شما ربطی ندارد که من انتقال بدهم یا ندهم و بحث بالا میگیرد و در آخر معلوم میشود که عده ای سوء استفاده کننده میخواستند که او را تیغ بکشند. خوشبختانه برادر دوستمان این زرنگی کرده بود که مبلغ کارتش راانتقال داده بود والا همه پول را یکجا بالا میکشیدند و حالا بیا و در این اوضاع وانفسایی که هیچ کس به هیچ کس نیست و همه در فکر چاپیدن یکدیگر بدنبال این افراد بگرد. این مطلب را نوشتم که دوستانی که بخصوص از دیار خودمان هیرون که از یک سادگی روستایی همواره بهره مندیم فریب چنین افراد سودجویی را نخورند که اگر غافل شدند دستمان به هیچ کس بند نیست. اگر بخواهیم برویم دادگاه که حداقل چند میلیونی باید وکیل گرفت و آمد و رفت و باقی قضایا و در آخر هم هیچ نتیجه ای امروز از این قوه قضاییه نصیب کسی نمیشود. پس هشدار و هشدار!

نظرات 4 + ارسال نظر
علی خلیلی۱۵۲ شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:30 ب.ظ

خالو افراد سود جو چن؟
ای زمان اگه ثانیه ای بره بیشیم رفیقمو هم سیمو گرگ وامه و رحم نمیکو

Zargham شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:52 ب.ظ

سلام اقا علی .حق باشماست باید خیلی حواسمان به اطرافمان باشد خصوصا تو این شرایط..
حالا اینا را ولش به فکر فردا شب باش که میریدهیجدهم

محمد خلیلی شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:27 ب.ظ

سلام اقای محمدی.هشدار خوبی بود.تو اینترنت هم از این موارد زیاد هست.مثلا یه ایمیل به یکی از دوستانم فرستاده شده بود که می گفت شما برنده گرین کارت امریکا شدیدن.باورتون نمیشه چقدر خندیدیم.تازه جالب این بود که می گفت اگر میخاین جایزتون رو ببرید اول سه ملیون به یه شماره حساب در امریکا واریز کنید و فیش رو برای ما فاکس کنید.رفیقم هم می گفت مو تا برازجون هم میترسوم بروم چه برسه به امریکا!!!تازه این رفیقم می گفت من اصلا تو هیچ مسایقه ای شرکت نکردوم که برنده یا بازنده بشوم.
یه مورد هم برای خودم پیش اومد.یه پیام رو گوشیم اومد که می گفت: شما برنده پکیج طلایی ما شده اید برای دریافت باید یه پیام خالی به این شماره موبایل بفرستید.من هم از خوشحالی به شکمم تنبک میزدم.یه پیام که فرستادم طرف تماس گرفت و گفت شما باید 40 هزار تومن بریزید به حساب. وقتی رفتم به سایتشون تا ببینم جایزه چیه متوجه موضوع شدم.جایزم یه چای ساز چینی بود که قیمتش تو بازار 25 تومن بود!!!!

[ بدون نام ] یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:40 ب.ظ

تمومنا خوش کم دزد تى مملکتکو بى دزد ایرانسل هم دیار اندن،،،جمهورى اسلامى

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد