آرزوی بزرگ



روی قالب های کنار آسفالت نشسته بودم و مادری با پسرش جر وبحثشان بود. این یکی چیزی میگفت آن یکی جوابش میداد. آن کلامی که بین کودک و مادر خیلی مراوده میشد پول یارانه بود. کودک را که میگویم منظورم تصویر بالاست . حسین دریانورد .عشق به دنیای توپ گرد و فوتبال. مادرش همینطور که به من نزدیک میشد گفت :هر چه آغاعلی بگه همون درست باشه . حسین از سر ناچاری و علیرغم میل باطنی تن به این سازش داد. از مادرش پرسیدم جریان چیست . مادر گقت: راستش امروز پول یارانه را گرفتیم و حسین پایش را توی یک کفش کرده که مرا ببر کلاس فوتبال بوشهر. حسین میگه چه میشه یه بار هم شده این پول یارانه خرج من و آرزوهای من بشه.

گفتم : با کی میخواد بره کلاس بوشهر ؟تنهایی که نمیتونه . حسین با شتاب وسط حرف ما دوید و گفت : علی حاج قاسم پسرش امیر را میبرد و به من هم گفته تو هم بیا .

اینجا دیگر نمیتوانستم روی حسین را زمین بگذارم با اینکه در وهله نخست حق را به مادرش و غم نانش داده بودم مواضعم عوض شد. نگاهی به چشمان نگران حسین انداختم و خودمانیم شما که غریبه نیستید مقداری هم گردنم بار شده بود وقتی میدیدم قدرت تغییر تصمیم یک مادر را دارم. بی درنگ گفتم : خیلی خوبه . اگه با علی حاج قاسم بره که حرف نداره .

مادر نگاهی به من انداخت و اندکی از قضاوتم ناراحت ، اما وقتی به او توضیح دادم که نسل ما که به این آرزوهای بزرگ نرسید بگذار حسین که استعداد این را هم دارد ادامه دهد گرچه در مملکت ما استعدادها بلتش میشوند ولی بگذار تا آرزویش به دلش نماند. مادر هم راضی شد و گفت : چی بگم والله. تا حالا که کاری براش نکردم باشه این کار را میکنم. هنوز حرف مادر تمام نشده بود که حسین با حرکتی پیروز مندانه دستش را بالا برد انگار که به منچستر گل زده باشد.

در مورد حسین هم بگویم که امثال حسین در منطقه خودمان بسیار است که استعداد ناب فوتبال هستند. باید بازی حسین را دید که با این سن کم چطور بزرگ بازی میکند.

آرزوی این را داریم که تمامی بچه های این منطقه به این آرزوهایشان برسند چرا که ولاتهای ما از رستمی گرفته تا به هیرون تر سرشارند ازاین عاشقان دنیای توپ گرد. من فقط حسین را مثال زدم تا فاکتوری گرفته باشم از دیگر کودکان ، چرا که آنها را نمیشناسم.

نظرات 21 + ارسال نظر
Mohammad جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:58 ق.ظ

واقعا در مناطق ما استعداهای فوتبالی زیادی وجود داره که متاسفانه بذلیل کمبود امکانات هرگز به مرحله نبوغ خودش نمرسه یا به قول آقا علی بلتش وامه ( بلتشو خوب اومدی آقا علی)

مسعود جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:58 ق.ظ

درود بر آغ علی.عشق حسین به فوتبال یک عشق واقعیه.هر روز بهم زنگ میزنه.میگه پیراهن ورزشی یا سی دی های فوتبالی برام بیار.طرفدار تیم آلمان واستقلاله.کوچک تر که بود خیلی سعی کردم طرفدار انگلیس بشه.اما بچه علی حاج قاسم نگذاشت.حسین با این سن کمش بیشتر بازیکنان فوتبال را می شناسه.ضرغام هم خیلی دور برش میگرده.میخواد بهش پیشنهاد فوتبالی بده.اما آقای ضرغام در جلسه هیت مدیره،پشنهاد شما رای نیاورد. و حسین باید در تیم... بازی کنه

علی حاج قاسم جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ق.ظ

درود بر آغا علی بسیار قشنگ نوشتی
فوتبال تو منطقه ما تا زیر20 سالگی خوبن بعدش چون مشکلات سربازی و شخصی هست نمیشه ادامه داد اما شاید حسین استثنا بشه وخدا بهش کمک کنه به مراحل بهتری برسه
در جواب مسعود بوچ عمه ام باید بگم امیر یه جاسوس دو جانبه آلمانی ایرانین
راسی مسعود آلمان ماری جم انگلیس خا ای بوچ کوچکو هم میفهم که انگلیس چکش ولن واز حالا میفهمه که طرفدار المان های بهترن
به امید روزی که تمام بوچ های فوتبالدوست ولاتمون به ارزوی خود برسن

علیرضات جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:18 ق.ظ

واقعا بد ترین طرز تفکر تصمیم گیری برای آینده شغلی رو ما داریم چون هیچ گونه حق انتخابی برای این کار نداریم و اگرهم هست خیلی محدوده.از هر کی هم سوال میکنی دوست داشتی چه کاره میشدی؟یه شغلی غیر از شغل و رشته فعلی خودش رو میگه.به نظر دوستان راه حل این ایراد بزرگ که همه ازش رنج میبریم چیه؟؟؟
با آرزوی قرار گرفتن هر شخص در جایگاه خودش ،نه یک پله بالا تر و نه پایین تر

hasasan جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:08 ب.ظ

تنها فوتبال نیست تمام کلاسهایی که تو بوشهر اجرا میشه ما از انها محرومیم به قول علی اقا حسینها هستند که استعدادشون می سوزه. برای زبان. کامپیوترو رشته های هنر مثه موسیقی و نقاشی هم هست ولی یک راه داره .این که هر که در رشته ای تخصص داره این کلاسها بزاره .یک مشکلی که ما داریم فکر میکنیم این کلاسها مختعص تابستانه در حالی که ای فکر اشتباهست.هر وقت میتونیم اجراش بکنیم .به امید تاختن استعدادها بسوی قله های امید و افتخار.

خیلی دور خیلی نزدیک جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:21 ب.ظ

فراوان درود بر علی آقا
وطلبت سرشار از احساس بود ف ناخوداگاه بغضم گرفت.امید آنکه علی کوچولو و علی کوچولو ها ، به آرزوهای بزرگشون برسند.
راسی علی آقا خومو سیما خیلی نپخته هسیا،حالا سیچه منچستر، سیچه بارسلون نه؟

همینطوری. شما فرض کنید بارسایا زئال و یا هرتیم دیگه . you will never walk alone

علی خلیلی جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:20 ب.ظ

با آرزوی سربلندی حسین و کودکان امروز و جوانان فردا

اران جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:22 ب.ظ

بوچ کیه؟

اجمد نجف/

Zargham جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:58 ب.ظ

سلام اقاعلی
میگم ای منچسترو خوب اومدی اگر سی علی بگم فردا یقه تو میگیره
اقامسعودسلام خوبی...حالا ما دور هر که میگردیم برای پیشنهاده؟من که میدونم حسین اخرش طرفدار چلسین ومسی؛دستت درد نکنه در ضمن گفتم بخاطرچیه به هرحال امیدوارم اقاحسین وامثال حسین موفق باشند. حسین راخیلی دوست دارم مثل ذبیع فرقی ندارن برام.
درضمن دست افرادی همچون اقای راستگو درد نکنه که به فکر اینده بچه هاهست

ذبیع جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:25 ب.ظ

حسین دریانورد المانیکه سه تاپیش ارژانتین خوردرامیگی...
حالا رئال را بزن کنار
دنیا فقط بارسلونا ومسی

جون خوت گپ آرژانتین نزن

اران شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:44 ق.ظ

ضرغام میگم خیلی ایم کو یومی هسی ها مو خو گوتوم امرو وقتی رفتی خونه میفتی تا صبح مو نمیفهمم چطوری دست رفتن رو کیبورد.خومو هسیم علی خوب با حسین کارش که...اوما خارج از شوخی دستت درد نکه کمک علی میکنی.

مجید شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:07 ق.ظ

درود..باآرزوى موفقیت براى حسین عزیزو استعداد هاى نهفته ولى نه موفقیت به شکل بارسلون ومسى که نصفش داورهست مثل کریس رونالد که فوق العاده ترازمسى وبازیکنان چلسى هست!!!!

محمد خلیلی شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:34 ب.ظ

سلام.ای کاش یه کلاس فوتبال تو بوالخیر برگزار می شد تا بچه های هم سن و سال حسین غم مدرسه فوتبال رو نخورند.استعداد و علاقه که دارند فقط میمونه امکانات که همیشه مشکل ما سر همین بوده.ای سالن ورزشی هم اماده نمیشه شاید کمی مشکل رو حل بکنه

Zargham شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:46 ب.ظ

خواهش میکنیم اقا ابرام ؛چکار کنیم دیگه مجبوریم این علی وحسین دس از سر مابرنمیدارند.
اقامجید بارسا را قبول دارم ولی مسی از هر لحاظ برتره .یه ضربه ایستگاهی نمیزد که اینم شکر خدا الان همشو گل میکنه
درضمن کاری به کار چلسی قهرمان اروپا نداشته باش؛ما یه سرو گردن از شما ولیگتون بالاتریم
چلسیییییییی سرور رئاللللللللللللللل

24 یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:47 ق.ظ

اگر حسین خوب بازی میکنه ودوست دارید موفق بشه به تیم پیام عالی شهر ببرید آخه امسال قهرمان کشور شده

احمد روزبهانی یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:20 ب.ظ

با سلام . اغا علی جالب و زیبا نوشتی .به نظر من اگه در درس بتونه موفق بشه حتما میتونه خودش رو در فوتبال هم نشون بده .یه الگوی بسیار خوب در کشور آقای علی دایی .در بوشهر براداران کریمی .با درس خواندن تونستن استعداد فوتبالیشون رو هم نشون بدن . یادم میاد آقای یحیی عمویی حرف جالبی به یکی از بچه زد فوتبال خوبی هم بازی میکرد . گفت تو منطقه اگه مارادونا هم بشی اسمت رو پاکت سیمانی هم نمی نویسند برو درس بخوان تا در ورزش بتونی پیشرفت کنی . . به امید موفقیت تمام بچه های بندر بوالخبر و منطقه

قاسم صفری سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:27 ب.ظ

سلام. خوبی عکس حسین اینه که هر کس عکس و علاقه این بچه را ببینه یاد دوران کودکی خودش می افته. مخصوصا اون معصومیت عمیق که شیطنتهای زیادی در ان پنهان شده است . کم رو بودن حتی در عکس.حسین جان برو درست را بخوان و از این علاقه به فوتبال را فراموش کن. اصلا درس هم نخوان برو کار خوبی یاد بگیر که بتونی نان بخوری. برای ما نیامده که نان را از توپ بگیریم/

hossein gharibi سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:38 ق.ظ

حسین بازیکن مستعدی است . اون روز با این سن کمش در بین بازیکنای بزرگ سال ولات 6 الی 7 پاس سالم داد... به امید پیشرفت و موفقیت حسین و امثال او

shiner moon یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:20 ب.ظ

سلام اغا علی، میهمی که حسین یه رقیبم تو محله ی شمال داره،فهمیت منظوروم کن خا؟(ذبییییییییییییییییییح)

امیر جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:17 ب.ظ

حسین جونش بازی احتمال داره پیشرفت کنه ولی مثل ستار دریانورد دچار نشه که حقش خورده بشه

علی سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:04 ق.ظ

سلام خدمت دوستان
میدونید پرا آقای محمدی منچستر را مثال زده؟

زیرا بهترین تیمه جهان است
بیشترین طرفدار را در جهان داره
700 میلیون

درود علی جان. چرا سر الکس وقتی تمام حروف انگلیسی چیزی را یادش میاره حرف ال کلمه مقدس و شهر بزرگی را به یادش میاره .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد