مادر


حاتمی در سال 1368 فیلم  مادررا ساخت. مادر ماجرای روزهای پایانی مادری پیر است که در خانه سالمندان به سر می برد. او که بعد از سال ها تلاش و تحمل مشکلات بسیار و بزرگ کردن فرزندانش ، اکنون در آستانه مرگ قرار گرفته ، از فرزندانش می خواهد که او را به خانه قدیمیشان ببرند و خود نیز در این روزهای پایانی در آنجا جمع شوند. فرزندان او هر یک مسیری را در زندگیشان در پیش گرفته اند و به راه خود رفته اند. بیماری مادر و سپس مرگش بعد از کش و قوس هایی آنها را به یکدیگر نزدیک می کند.

این فیلم نیز بهره مند از بازی خوب بازیگران مورد علاقه حاتمی بود ، به ویژه اکبر عبدی در نقش پسر عقب مانده مادر ، بسیار خوب ظاهر شده است. مادر به حق ، یکی از بهترین و ماندگارترین فیلم های حاتمی است.

بازی های بسیار زیبا و مادگار استادانی چون کشاورز ، تارخ،اکبر عبدی ، زنده یاد رقیه چهره آزاد که نقش مادر را داشت همه دست به دست هم دادند تا با آن فضایی که زنده یاد حاتمی خلق کرده بود به یکی از ماندگارترین فیلمهای ایرانی بدل شود .

فیلمهای علی حاتمی به ویژگیهای ساختاری معماری سنتی ایرانی پیوندی عمیق دارد . همین فیلم مادر که بسیار زیباست و از آن گونه فیلمهایی است که باید دید. عزیزانی که این فیلم را بخواهند این حقیر میتواند در اختیارشان بگذارم. 


لینک صدای خسرو خسرو شاهی که در این فیلم دوبلور امین تارخ هست برای دانلود گذاشته ام . 


http://s1.picofile.com/file/7498858488/out_2.mp3.html


-------------------------------------------------------------------------

عکس را از سایت رشد گرفته ام و قسمتی از متن نیز هم

نظرات 6 + ارسال نظر
محمد خلیلی پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:46 ق.ظ

فیلم مادر با اون موزیک غمگینش همیشه تو یادمون میمونه.یکی موزیکش یکی هم دیالوگ های کوتاه مادر.خیلی زیبا بود.زنده یاد علی حاتمی تمام فیلماش شاهکار بود علی اقا.کارت درسته به خدا انتخاب هات حرف نداره

اران پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:57 ب.ظ

این دیالوگ اخری که اکبر عبدی با مادر مرده اش در عین سادگی اون پسر عقب مونده.بسیار غم انگیز وبجاست.یاد علی حاتمی گرامی باد ونیز پایدار باشند دختر گرامیشان لیلا که باعث افتخارند در این بازار مکاره سینما.

درود بر اران . بخاطر فراخوان رستمی مثل اینکه فردا بعد از ظهر رستمی هست و اینکه گویا هر دفعه یک ولات . حرکت خوبی است امیدوارم نهادینه شود. دیالوگ آخر اکبر عبدی واقعا زیباست : مادر مرد از بس که جان ندارد

علیرضا تیموری جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:22 ق.ظ

سلام علی آقا.از این که مطالب وبت محدود به ... نیست و به هنر و هنرمندها اهمیت میدی س پ ا س
به گفته خودش:
فرزند هنر باش نه فرزند پدر که هنر زنده کند نام پدر

رضا ص پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:28 ق.ظ

درود بر علی آقا
شاید تا حالا بیش از ده بار فیلمو دیدم ولی هنوزم برام تازگی داره.دلیل اینکه بعد از گذشت اینهمه سال از تولید فیلم و تماشای چند باره اش اینچنین حسی به آدم دست میده چیه؟
فیلم علی حاتمی هنره ،هنره و هنره.پاک پاک پاک.بی غل وغش.ولی امروزه چی؟تمام فیلما شده سفارشی.یه نفر هم که مثل اصغر فرهادی میاد یه اثر ناب رو خلق میکنه و همه عالم آدم به تعریف و تمجید ازش میپردازن و n جایزه برون مرزی میگیره ،جایزه هاش رو چماق میکنن میزنن تو سرش، اینو بهش میگن شایسته سالاری از جنس آقایون.
درود بر علی حاتمی
یادش گرامی،آثارش جاودان.

هر چه بگوییم کم گفته ایم رضا جان

فلانی سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ب.ظ

سلامواقا فیلم مرد بارانی هم خوبهوی تتفئلی بش بزنید

چشم حتما .

خانوم خانوما جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:17 ب.ظ

خدا میخواست همه جا جلوه کند مادر را افرید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد