جان میگیرم ، پس هستم

شاید این مطلب را که مینویسم خیلی تکراری و خسته کننده باشد .اما ازآنجایی که جاده ، آسفالت هرچه که بخواهیم عنوانش بگذاریم تاکنون جان خیلی از عزیزان مارا گرفته است. راه دوری نرویم ، همین که در یک جمع دوستانه نشسته ایم به دوستان خود نظری بیفکنیم،میبنیم که هریک مستقیم و غیر مستقیم تلفاتی از سوانح رانندگی جاده ساحلی را تجربه کرده اند، آن یکی برادر،این یکی عمو،ان یکی خواهر و هزار آن یکی هایی که هنوز و همچنان جان میگیرد و ناقص میکند با اوضاع مراکز بهداشتی استان. باز هم جای شکرش باقیست که آژانس امداد رسانی جاده ای پاره ای از این گونه مشکلات را رفع مکیند. البته در این میان هم که نمیشود تقصیر را همه به گردن جاده باریک و ناهموار انداخت . عوامل متعدد است که من اگر بشمارم یقین کنید که کم گفته ام، از فرهنگ ناصحیح رانندگی گرفته تا کیفیت نازل و سخیف خودروهای ایرانی و چندین عوامل دیگر. الحمدلله پروژه اتوبان هم که رفت به خواب ، کاش خواب زمستانه بود حداقل میدانستیم که روزی که بهار می آید بیدار میشود ولی افسوس که با این اتوبان سوای اینکه منطقه بکر و دست نخورده کوه را برای دوستداران محیط زیست خراب کردند هیچ چیز دیگر هم نصیب کسی نشد. باز هم در این تلفات وتصادف های جاده ای خیلی که خوش شانس باشی این است که زود به مراکز بهداشتی استان برسی و خوش شانس تر این دکتر آنجا باشد ، پرستار حقوق ماهیانه اش را دریافت کرده باشد ، یا اینکه مثلا شما در نوبت نباشید که فلان فرزند بهمان مقام دولتی همان روز احتیاج به دکتر شما نداشته باشد که اگر اینگونه بود بقول فروغ:دیگر تمام شد "

گفتم :" همیشه پیش از آنکه فکر کنی اتفاق میافتد

باید برای روزنامه تسلیتی بفرستیم "

نظرات 5 + ارسال نظر
حسن سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ق.ظ http://www.bonjo.blogfa.com

سلام اقای محمدی به نظر من هرچه توی سایتها و وبلاگهای هیرو به این نکته بپردازیم بهتر است هر چند کو گوش شنوا...
چون به قول خودتون جان خیلی از عزیزان و نزدیکان ما را گرفته، ولی افسوس و صد افسوس به این بی صاحبی و بلاتکلیفی توی زمینه جاده کم عرض

محمد خلیلی سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:05 ب.ظ

کاملا درست میگی علی اقا.رانندگی افتضاح جاده های بدون داقل استاندارهای لازم و ماشین هایی که بیشتر به ارابهای مرگ شبیه اند همیشه داغ دارمان کردنند ومتاسفانه خواهند کرد.چون چیزی قرار نیست تغییر کند.راستی علی اقا متوجه شدی هر چی بیشتر می نالیم بیشتر هم اذیت میشویم!!!بیشتر هم توهین میشنویم!!!

اران سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:16 ب.ظ

سلام.حکایت تلخی است .مثل اینکه پایانی هم براش متصور نیست.راستی این استاندار جدید از کجاست.؟مثل اینکه عده ای از مسولان محترم وهمیشه در صحنه و متعصب به استان برای استقبال پر شور به فرودگاه بوشهر تشریف برده بودند.این بدبختی تحمیل مسولان عالی رتبه به استان مانیز قصه ای صد ساله داره .از زمان دریابیگی والی بوشهر که برکنار میشه ویک به اصطلاح حکمران را از فکر کنم شمال کشور به کار میگمارند .ولی اینقدر این شخص بی عرضه بوده که به یک سال نرسیده برکنار میشه و دوباره دریابیگی بدلیل اشراف ایشان به اوضاع منطقه منصوب میگردد..ء<براساس گزارشات سر پرسی کاکس سرکنسول وقت بریتانیا در جنوب به وزارت خارجه بریتانیا>

با درود خدمت اران نازنین. یاد ان بیت معروف می افتیم که بیشتر مادران و پدران خودمان هم بکار میبرند.:چه بگویم که نگفتنم بهترن/ زبان دردهان پاسبان سرن

علیرضا تیموری سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:17 ب.ظ

سلام.همیشه سه تا عامل اصلی وجود داره که باعث تلفات جاده ای میشه،1)جاده 2)وسیله نقلیه 3)انسان
وقتی قدمت جاده مال زمان خدابیامرز تویوتای90 و بیوک و لندروور باشه و وسیله نقلیه هامون هم تاریخ مصرفشون گذشته باشه(تکنولوژی ساختشون مال سالها پیش) تنها راه جلوگیری از این پیشامدها خود انسان هن که باید خودش و فرهنگش رو با این عصر امروز به روز بکنه.
افتاااااااااااد!

لیمر پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:02 ق.ظ

در مورد ساخت اتوبان به نکته جالبی اشاره کردی که محیط زیست چشم هاشو بر این قضیه بسته و گذاشته اداره راه کوه بکر و ودست نخورده ما رو تکه تکه کند واقعا این چه جاده ی ساحلیه که باید تو کوه رد بشه ورنگ ساحل رو نبینه ، دور بودن اتوبان از روستاها هم معضلیه که تا کنون به آن توجه ای نشده.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد