سمبل رشادت



شب وقتی میخواهیم برای بچه هایمان ، یا برادرزداه و یا هر کودک دیگر قصه بگوییم قهرمان قصه هایشان را خود انتخاب میکنند یا آنقدر باید توانا باشیم که قهرمان جدیدی از جنس و پوست خودمان برایش خلق کنیم. دوستی میگفت مدتها بود که توانسته بودم رستم دستان را برای بچه ام بزرگ کنم و او هم به خوبی با رستم همذات پنداری میکرد. هر لحظه از من میپرسید : بابا رستم زورش از عمو محمد بیشتره؟ و پرسشهایی از این قبیل. تا اینکه روزی انیمیشن لاک پشت های نینجا و هالک دید. تمام سعی و تلاش های شبانه من به باد رفت و مایکل آنجلو لاک پشت نینجا و هالک شدند قهرمان های هر لحظه او. چرا که رستم را فقط شنیده بود و هیچ وقت مثل لاک پشتها و هالک روی افکارش تاثیر نگذاشته بود. آرزو میکردم انیماتوری قوی بودم و قهرمانهای ملی و مذهبی را در قالب انیمشن جایگزین شخصیت های ساختگی  لاک پشتها وهالک کنم ولی افسوس .....یادمان می آید استاد بیضایی میخواست سریال پوریای ولی را بسازد که چون همیشه نگذاشتند. در عوض با دادن هزینه های گزاف و بیهوده فراوان نسخه های سخیف و بی کیفیتی چون یوسف پیامبر ساخته می شد که آنهم در دادگاه بعدها معلوم شد  که کارگردان ارزشی آن ،فیلمنامه را دزدیده است و محکوم هم شد ولی فرمالیته و سوری. براستی مگر همین سهراب و رستم و آریوبرزن و قهرمانهای مذهبی ما چون علی (ع) ویژگی های یک قهرمان مدرن امروزی برای بچه های ما ندارند؟فریاد وااسلاما برمی آوریم که تهاجم فرهنگی ، شبیخون فرهنگی ،ما که هنوز در ساختن یک بازی کامپیوتری با کیفیت بالا و یا انیمیشنی با فاکتورهای روز جهانی ناتوان هستیم ، شگفتا که مدعی مدیریت جهان هم هستیم .!
عنوان مطلب: سمبل رشادت ؛ترانه ای زیبا از یاس که قسمتی از کلام اعتراضی اش را بیان میکند

نظرات 5 + ارسال نظر
محمد خلیلی جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:36 ب.ظ http://tangesiri.blogfa.com

درد دلمان را گفتی علی جان. حاظراند واسه سریال خداحافظ بچه که در ماه رمضان پخش می شد به ازای هر دقیقه یک و نیم ملیون ازجیب بیت المال هزینه کنند ولی یک سریال درست وحسابی از قهرمانان تاریخی ساخته نشه.مشکل تفکر حاکمان ماست.به یاد دارم که یکی از این اقایون تو مصاحبه ای گفته بود که کورش کبیر فقط افسانه است و واقعیت نداره.نمی دونم با نسل جدید چه بکنیم.نسلی که دارند تمام ارزش هاشو ازش میگیرند و هیچی واسش نمیمونه.به نظرم باید واسه بچه هامون همون کارتن های قدیمی که خودمون میدیدیم رو بزاریم اصلا نباید بدونند ایران صدا و سیما داره.....بهتر نیست؟؟؟؟؟

مسعود شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:26 ق.ظ

علی یادت رفته سمبل دروان کودکی خودمان لینجان وتیپوسلطان بود یسف وموسی حسن ملا با غلو چقدرخوب شمشیربازی میکردند

اریا شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:45 ب.ظ

تو نیستی که ببینی چگونه عطر تو در عمق لحظه ها جاری است چگونه عکس تو در برق شیشه ها پیداست چگونه جای تو در جان زندگی سبز شست تو نیستی که ببینی چگونه می گردد نسیم روح تو در باغ بی جوانه من چه نیمه شب ها کز پاره های ابر سپید به روح لوح سپهر ترا چنانکه دلم ساخته است ساخته ام چه نیمه شب ها,میان ان همه صورت تو را شناخته ام به خواب می ماند,تنها به خواب می ماند چراغ اینه دیوار,بی تو غمگینند ودو چشم خسته من در این امید عبث دو شمع سوخته جان همیشه بیدار است تو نیستی که ببینی...

ملو شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ب.ظ

عامویارو میادمیگه تخت جمشیدنمادظلم بوده انتظاردارین فیلم رستم یاآرش کمانگیروغیره بسازن.همچ مگى تاکچم وازنوایه

محمد شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:21 ب.ظ

خیلی وقت نبودیم دیدیم تجدید فراش کردی!!!!!!
فونت وبلاگت یه کم خسته کننده هستش قبلی بهتر بود

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد