قیصر



کاری زیبا از روزبه بمانی به نام قیصر برای پاس یک عمر هنر بهروز وثوقی چنان زیبا سروده شده و در لابلای این ترانه عنوان های فیلمهای این هنرمند عزیز هم به میان می آید. از بازارچه آب منگلی ها تا طوقی ، سوته دلان، قدرت ، فرمون،داش آکل،رستم (کاکا رستم)،که به شیوه زیبایی در این ترانه آمده است که هریک از این واژه ها شخصیت های فیلمهای بهروز را تداعی میکند. وقتی که این ترانه زیبا با آهنگ وتنظیم علیرضا افکاری و صدای همیشه بیدار داریوش اقبالی با هم هماهنگ میشوند چنان معجونی از هنر پدید می آید که لذت آن دو چندان است.
این روزا گوزن و سر نمی برن،
می شکنن شاخشو میفرستن تو باغ
این روزا طاقو نمیریزن سرش
سر گلشونو می کوبن به طاق
آخر نمایشا عوض شده
همه نقش همو بازی می کنن
اونایی که چشمشون به قدرته،
هم پیاله هاشو راضی می کنن
نمی دونم اگه برگردیم عقب
دل طوقی واسه کی پر می زنه؟
اگه فرمونو یه شب دوره کنن
چندتا چاقو پشت قیصر میزنه؟
نمی دونم اگه برگردیم عقب
داش آکل به عشق کی سر می کنه؟
اگه رستمو ببینه روی خاک
پشتشو بازم به خنجر میکنه؟
پای روضه ی خودت گریه نکن
وقتی گریه ننگ مردونگیه
دوره ای که عاقلاش زنجیرین
سوته دل شدن یه دیوونگیه
این روزا دوره ی غیرت کشیه
کی میدونه قیصر این روزا کجاست؟
بُکشی و نکشی، می کُشنت
اینجا بازارچه ی آب منگولیهاست




دانلود آهنگ:
http://s3.picofile.com/file/7495793759/Dariush_Donyaye_In_Roozaye_Man_Gheysar.mp3.html

نظرات 13 + ارسال نظر
اران دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:09 ب.ظ

سلام.الان که دارم مینویسم اول اخبار ساعت 2 بعد از ظهره.اول اخبار قران پخش میشه ونیز ترجمه اش.اخه من نمیدوم این اخباری که اغلبش دروغه باید اولش قران پخش کنی.تا کی سر مردم را با دین کلاه نهادن.ولی فکر کنم دیگه مهیای کلاه نهادن سر خدا هم هستند.شعر هم مصداق عینی ما مردم فلاکت زده است در تمام دوران.

دکان دین و دیو فروشی کالایی است که هنوز خریدارانی دارد و بدتر از همه دروغ که تاروپود جانعه را بافته است .

Yousef دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:45 ب.ظ

پس چرا درمورد تنگسیر چیزی تو شعرش نگفته؟ هم به صادق چوبک برخورد و هم من که عاشق زارممد (شیرممد)م. بازیش توی فیلم تنگسیر محشره.

حق با شماست یوسف جان. اتفاقا میخواستم کتاب تنگسیر برای بخش معرفی کتاب بگذارم همینطور فایل اون برای دانلود

Yousef دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:14 ب.ظ

خیلی خوبه. کاشکی لطف میکردین و کتاب "شلوارهای وصله دار" رو هم اگر دارین اپلود میکردین. من که پدرم دراومد و نتونستم پیدا کنم. دلم لک زده برای دوباره خوندنش.

صادق دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:17 ب.ظ

ات میگیرنا

اریا دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:26 ب.ظ

فردا اگر ز راه نمی امد من تا ابد کنار تو می ماندم من تا ابد ترانه عشقم را در افتاب عشق تو می خواندم در پشت شیشه های اتاق تو ان شب نگاه سرد سیاهی داشت دالان دیدگان تو در ظلمت گویی به عمق روح تو راهی داشت لغزیده بود در مه ایینه تصویر ما شکسته و بی اهنگ موی تو رنگ ساقه گندم بود موهای من,خمیده و قیری رنگ رازی درون سینه من می سوخت می خواستم که با سخن گوید اما صدایم از گره کوته بود ز انجا نگاه خسته من پر زد اشفته گرد پیکر من چرخید در چارچوب قاب طلا یی رنگ چشم مسیح بر غم من خندید دیدم اتاق در هم مغشوش است در پای من کتاب تو افتاده سنجاق های گیسوی من انجا بر روی تخت خواب تو افتاده ان شب من از لبان تو نوشیدم اوازهای شاد طبیعت را ان شب بکام عشق من افشاندی ز ان بوسه,قظر ه ی ابدیت را

صادق سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:13 ق.ظ

برو به این لینک و از سمت چپ دانلود رو بزن دانلود میشه
کتاب شلوارهای وصله دار-رسول پرویزی

محمد خلیلی سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام علی اقا..میگم بهروز وثوقی فوت کردن؟فکر کنوم تو امریکا زندگیش میکه نه؟

محمد جان نه هنوز در قید حیاتند. آخرین فیلمش هم با مونیکا بلوچی بازیگرفیلم مالنا و آرش خواننده بوده

انوشیروان سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:50 ب.ظ

سید سپاس.خیلی دنبال آهنگکو می گشتم و هر کاریمم میکه نمی تنستم از اینترنت دانلودش کنم.نجاتت دا سیم.mo نمی فهمم ای آهنگ سی چه فیلتر می کنن
اگه واقعاً فیلترشوکردن ...........................

[ بدون نام ] چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:20 ق.ظ

آقای محمدی درود.منظورم از آهنگکو می فهمی kho آهنگ ویگن رو میگم. ایمیلت رو هم چک کن.

روانشاد سهراب migeh :
mo که از وازترین پینجره شی مردم ای ناحیه گپم زه
حرفی از جنس زمانم نشنه ای
سپاس.

[ بدون نام ] چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:27 ق.ظ

علی آقا شجاعت شما ستودنیست (البته خومو هسیما پشتیبان هم داریا) و محافظه کاری ما مأیوس کنده. ما رو که دیگه میشناسی (البته اگه ایمیلت چکت کرده بت ) .حالا اگه کبولت بی mo یه وقتایی با یک اسم مستعار نظرهای خله پله مون رو بذاریم اگه نه هم که فکط بکول امروزیها وبت رصد میکنیم.

این نظر خصوصیه. سپاس.

درود. باعث خوشحالی هست هم درد عزیز . کاش یه مقداری این پشتیبان که میگویی داشتم .

حسن پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:23 ق.ظ

من وتو یکی دهانیم
که به همه آوازش
به زیباتر سرودی خواناست.
من و تو یکی دیدگانیم
که دنیا را هردم
در منظر خویش
تازه‌تر می‌سازد.
نفرتی
از هر آنچه بازمان دارد
از هز آنچه محصورمان کند
از هر آنچه واداردمان
که به دنبال بنگریم،
من و تو یکی شوریم
از هر شعله‌ئی برتر،
که هیچ گاه شکست را بر ما چیرگی نیست
چرا که از عشق
روئینه تنیم.
و پرستوئی که در سرپناه ما آشیان کرده است
با آمد شدنی شتابناک
خانه را
از خدائی گمشده
لبریز می‌کند.
به امید روز که همه هموطنمان به اغوش گرم کشورمون برگردن

با درود. به امید آن روز

hassan جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:35 ب.ظ

ببخشید یادم رفته بنویسم شعر از شاعر بزرگ شاملو است روح اش شاد

فراز پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:47 ب.ظ

داش علی متشکریم
اشک شوق از چشمام جاری شد
اگر اطلاعاتی از اون فیلمی که در ترکیه ساخته شده به ما هم بده
باز هم متشکرم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد