پرچین روزگار



صبح که از خواب بر میخیزد دو نژداف (پارو) در دست دارد و با تن نحیفش روانه آبی دریا میشود و قایق کوچکش و به امید گرفتن و شوق دیدن ماهی در خرده گیرش (تور ماهیگیری). با اینکه چه سفرهای دریایی بی شمار وخطردار و با مسافتهای بیشمار رفته همواره دل به دریا بسته و عاشقانه دوست دارد این آبی بیکران بی آلایش. همین آبی دریا برادرش را سالها پیش از او گرفته و چندین بار هم خودش را در کام امواج دریاها دیده و تنها با مرگ چند قدمی بیشتر فاصله نداشته ولی هنوز پسیند که میشود روی خنکای خاکهای دریا مینشیند و تنها دلخوشی اش همین چند متر خرده گیر ماهی گیری اش است و بس. رو به آفتاب که غروب میکند مثل کودکان با خاک دریا بازی میکند و چنان شوقی در چشمانش میبینی برای فردایی دیگر و با خنده هایی که از روزگاران خسته تا هنوز و با سرفه هایی همراه ، امید را در دل تو زنده میکند و عشق میکنی که میش محمود که خیلی وقت هم نیست که زار محمود هم شده چقدر عشق به زندگی را با کمترین مصالح دور بر خود عاشقانه به من و نسلهای من امید میدهد و می آموزد.

صداهایی که می آزارند

امروزه اگر بخواهید خانه ای بخرید و آن خانه نزدیک مسجد باشد شک نکنید که قیمت خانه چندین درصد ارزان تر از خانه های دیگر است و علت آن هم صداهایی است که بطور فزاینده ای ایجاد میشود و باعث آزار و اذیت همسایگان این مکان مقدس میشود. آلودگی صوتی که میگویم حمل بر این نشود که نگارنده این چند سطر را ملحد و بی خدا بنامید چرا که در بار نخست تا بخواهید در این موردصحبتی به میان آوری شما را با القاب و الفاظ ضد دینی می ارایند بدون هیچ گونه تامل و تفکری.  همواره بخصوص در این چند ساله اخیر که دعاهای ندبه و آل یاسین و دیگر دعاها به وفور خوانده میشودکه بیشتر هم جنبه بازار صدا دارد و به رخ کشیدن قدرت آوازی  و سفره هایی به نام حضرت رقیه و دیگر معصومین گرفته میشود و چه بسا دیده ایم که فاصله معنوی مردم هم با اموری روحانی و دینی کمتر و کمتر شده است . دوم اینکه این ادعیه ها با صدای بلند و کر کننده از بلندگو به گوش مردم میرسد و بدتر از آن وقتی است که مراسم فاتحه ای باشد و آن وقت است که دیگر طاقت ها بی تحمل میشود ، چرا که سوای آنکه چندین ساعت شما یکریز بلندگوها را باید تحمل کرد جویدن قرآن هم هست که متاسفانه به وقیح ترین وجه ممکن خوانده میشود و شوربختانه هیچ کس هم نیست که حداقل در مورد اینگونه خواندن زشت کلمات آسمانی خدا به این آقایان توضیحی دهد که اینگونه خواندن کتاب خدا جز توهین و طرد کردن  مردم از قران چیز دیگری حاصل آن نیست. طبق فرمایشات روحانیون محل که چندین بار هم در این بار متذکر شده اند و هیچ گاه هم نصیحت و تذکر این اشخاص محترم به گوش این افراد تاثیری ندارد و همواره برساز ناکوک و بدصدای خودشان میکوبند. شما را به خدا از هریک از همسایگان مسجد که انسانهای معتقد و متدین به اسلام هستند بپرسید جز اینکه ورار دل میکنند چیز دیگری نمیشنوید. آنگونه که دین مبین اسلام هم فرموده تنها برای اذان است که باید از بلندگوها ندای دل را شنید و چه خوب است که این ندای دل با صوت و لحن خوش شنید که برای چند لحظه صدای ملکوتی را میتوان با جان و دل احساس کرد و آنگاه است که میتوان گفت وخدایی که در این نزدیکی است پای آن کاج بلند لای آن شب بوها.

سایفون 3 آنتی فیلتری دیگر

سایفون 3 آنتی فیلتر بدکی نیست. دانلود کم حجمش و سرعت نسبتا خوب ان شاید اندکی مشکلات فیلترنت ما را حل کند.


http://s2.picofile.com/file/7723961826/psiphon3.exe.html

تنها بنای مستحکمی که فرو نمیریزد.

شاهکاری دیگر از مانا نیستانی

محنت بسیار


در روزنامهء" اقدام" چاپ تهران مسابقه ای تحت عنوان "هدیهء عاشق"به مسابقه گذارده می شود که دربارهء" گل فراموشم مکن" که یکی از قصه های اروپایی است می باشد. 
خلاصه قصه چنین است: عاشق ومعشوقی در کنار رود دانوب مشغول تفریح و دلدادگی بودند که ناگهان معشوق، گلی را در رودخانه می بیند و با نگاهش می فهماند که چقدر مشتاق آن دسته گل است. عاشق بدون ملاحظه، خود رابه آب می اندازد و گل را به سوی معشوقش می اندازد و می گوید "فراموشم نکن" وخود به دیار نیستی می رود، از آن پس، آن گل را "گل فراموشم مکن"می نامند. 

در این مسابقه بزرگانی مثل" رشید یاسمی "و "وحید دستگردی"شرکت می کنند ولی برنده مسابقه ایرج میرزا می شود که شعر زیر را می سراید:



عاشقی محنت بسیار کشید

تا لب دجله به معشوقه رسید

نشده از گل رویش سیراب

که فلک دسته گلی داد به آب

نازنین چشم به شط دوخته بود

فارغ از عاشق دل سوخته بود

دید در روی شط آید به شتاب

نو گلی چون گل رویش شاداب

گفت به به  چه گل رعنایی ست

لایق دست چو من زیبایی ست

حیف از این گل که برد آب او را

کند از منظره نایاب او را

زین سخن عاشق معشوقه پرست

جست در آب چو ماهی از شست

خوانده بود این مثل آن مایه ناز

که نکویی کن و در آب انداز

خواست کازاد کند از بندش

اسم گل برد و در آب افکندش

گفت رو تا که ز هجرم برهی

نام بی مهری بر من ننهی

مورد نیکی خاصت کردم

از غم خویش خلاصت کردم

باری آن عاشق بیچاره چو بط

دل به دریا زد و افتاد به شط

دید آبی ست فراوان و درست

به نشاط آمد و دست از جان شست

دست و پایی زد و گل را بربود

سوی دلدارش پرتاب نمود

گفت کای آفت جان سنبل تو

ما که رفتیم بگیر این گل تو

بکنش زیب سر ای دلبر من

یاد آبی که گذشت از سر من

جز برای دل من بوش مکن

عاشق خویش فراموش مکن

خود ندانست مگر عاشق ما

که ز خوبان نتوان خواست وفا

عاشقان را همه گر آب برد

خوب رویان همه را خواب برد


ما کیلو چند هستیم ؟!!!!!!


مذاکرات سرنوشت ساز ملی، یا یک گیم که فقط باید به مرحله بعد آن برویم!


گفت‌وگوی ایران و ۱+۵ در قزاقستان: بی‌نتیجه، بی‌فایده و بی‌اعتنا به نگرانی‌های مردم

http://www.kaleme.com/1392/01/18/klm-139015

فری گیت

بعد از مدتی طولانی که اینترتمان قطع بود برگشتیم و با فری گیت فیلتر شکنی که در این روزهایی که اوضاع وی پی ان و ساکس و بقیه فیلتر شکنها چول است فری گیت داغ ناچاری و بی پدری است و ای بدک هم نیست . برای دانلود فایلش را در زیر برای عزیزان میگذارم .


http://s1.picofile.com/file/7716961612/fg739p.exe.html