پاییز خاطرات


وقتی گرمای تابستان و شرجی نمناک شهریور خودش را در مقابل خنکای پاییز و صدای پرندگان مهاجر شبانه که نوید هوای تازه تری را میدهند گم میکند  مثل هر سال خاطرات تلخ و شیرین به ذهن خسته از نامرادی های روزگار تلنگری میزند پسین پاییز ولوله ای در هوای دلت  برپا میشود. اولین چیزی که تورا با خود میبرد دریاست و ماهیگیری . این چند سطرارا نوشتم تا بگویم چند سال پیش که به کهما میرفتیم برای صید ماهی پیرمردی که طوفان روزگاران را گذرانده بود چون کودکی بازیگوش با ما و دوستان همراه میشد و فارغ از غم روزهای سختی که برایمان هدیه کرد دولتمردان این سرزمین،خود را به خنکای ساحل میرساند و بسان سابق خیطش را پیچی در آن و به آب می انداخت . خلق و خوی این عزیز با ما که چندین نسل با او فاصله داشتیم عجیب عجین بود و خودمانی . از سفرهای سخت با لنجها میگفت و از مردان دیروزی که دیگر نیستند. گهگاهی هم عاجز و ناله میکرد از درد پا و هیچ نمیدانست که این درد اورا زمین گیر میکند و به بهای از دست دادن پایش تمام میشود. اکنون اورا با عصایی که رفیق این روزهایش شده میبینیم و توان سالهای گذشته را ندارد که همراهی کند و قصه ها و داستانهای سخت دریایش را برایمان بازگو کند. مشهدی غلامحسین این روزها گرچه نعمت یک پایش را ندارد ولی روحیه زندگی را دارد و همچنان میخندد و زندگی را میگذراند گرچه بدون خیط و صید.

نظرات 3 + ارسال نظر
زهرا یکشنبه 20 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:48 ق.ظ

زاویه ی عکس خیلی لذت بخش واسمانیه ،دستتون درد نکنه ، ظاهرا خیلی ادم سرپایی به نظر میان شایدم هنر عکاسی شما بوده بهر حال ایشالاه که همیشه سایشون بالا سرمون باشه وسلامت باشن وجود همچین ادامایی خیلی لازم وامید بخشه .

xman یکشنبه 11 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:20 ب.ظ

اصن عکسه دیدم نشناختمش فک کردم کاور یه فیلم هالیوودیه ( ماشالله به عکاسیت) ....... خیلی مرد نازنینیه اصن اخلاقش با همسنای خودش میلیاردها سال نوری فاصله داره ولی خب هر چی اتفاق بده واسه ادمای خوب میوفته....
از هر آنچه بازمان دارد
از هز آنچه محصورمان کند
از هر آنچه واداردمان
که به دنبال بنگریم،

که هیچ گاه شکست را بر ما چیرگی نیست

شعر قشنگی بود . ممنون

علی خلیلی دوشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:56 ب.ظ

خالوم اخلاقش خیلی خشن و خش صحبت.اما توجه کردن چه شباهت زیادی به لی وان کلیف هسشن؟ خصوصا عکس جوونیاش که کپی برابر اصل لی وان کلیف هسشن.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد