غروب خداوند نیایش ،شجاعت ، خطبه و خلوت

محراب مسجد کوفه جایی که مشهور است محل ضربت خوردن حضرت علی توسط ابن ملجم است. صحت این روایت قطعی نیست. روایت دیگری وجود دارد که امام اول شیعیان و خلیفه چهارم مسلمین در بیرون از مسجد کوفه مورد اصابت ضربه غافلگیرانه شمشیر قرار گرفت.
امروز از ایام مهم سوگواری شیعیان است. روزی که خورشید حیات مرد دادگری ، خطبه ،خلوت ، شجاعت،نیایش ،عمل صالح ، مساعدت و پارسایی به غروبش نزدیک می شود. اگر چه قرن ها از خاموشی شعله حیاتش می گذرد اما نام و یاد او در جان تاریخ زنده است و الهامبخش جویندگان راه رهایی است. بیش از 150 میلیون نفر در دنیا دل در گرو محبت وی دارند و آئین شان به نام بلند او مزین شده است. به امید آنکه حب علی و خاندانش از بیراهه های تعصب ، کج اندیشی ، خرافه ،واپسگرایی و هویت طلبی های غرض ورزانه دور گردد و با شناخت منش و بینش او همراه گردد.
رفتار حضرت علی با خلفای راشدین و گذشتن از حق خود برای مصالح جهان اسلام جایگزین رفتار های ستیزه جویانه شیعیان غالی در برخورد با اهل سنت و دعاوی منحصر گرایانه رستگاری و تقرب به خداوند در شیعیان گردد. همچنین شایسته توجه است که رمضان و جایگاهش در دنیای اسلام آن قدر بزرگ است که نباید اندوه ناشی از شهادت حضرت امیر ، سویه غم و ملالت را بر ماه میهمانی خداوند حاکم گرداند. وقتی خود علی (ع) پس از اصابت ضربت شمشیر بانگ بر می دارد که به خدای کعبه رستگار شدم ،دیگر غم و اندوه پس از گذشت قریب به 14 قرن ،محل سئوال است. ائمه نیز انسان بودند وطبیعتا روزی چشم بر دنیا می بستند. اگر چه مرگ علی (ع) مصیبتی برای جهان اسلام در زمانه معاصرش بود ، اما با گذشت زمان ،دیگر مرگ وحیات او مسئله اصلی نیست بلکه تعالیم ،میراث فکری و معنوی ، سیره و آموزه های او اهمیت دارند.


نوشته علی افشاری (از صفحه فیسبوک ایشان)

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:03 ب.ظ

ولی متاسفانه امروزه ما را دارن از همه جهت میکوبند چه خود مسلمان ویا چه ادیان دیگر و من فکر میکنم تقصیر ما مردم(شیعه ها)نیست مقصر اصلی بزرگان دین ما و یا بزرگان کشور (شیعه نشین) هستند که با رفتار و کارهایشان چهره شیعه را زشت و بد نشان داده اند.

دوست سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:38 ب.ظ

سلام.من تا این لحظه نمیدونستم که ضربت خوردن امام علی(ع)در مسجد کوفه قطعی نیست!واقعا دیگه گیچ شدیم.بعضی ها او رو اولین شهید محراب میدونن که با این اوصاف که در بیرون از مسجد ضربه خورده پس در حال نماز نبوده!!!ولی همین قدر میدونیم که او قربانی جهالت ودگم یک عده ای منحرف(خوارج)شده.پس بیاییم از تاریخ بیاموزیم که از جهل وتعصب وغرور ویکدندگی دوری کنیم

علی حاج قاسم چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:48 ق.ظ

سلام زیبا بود
وبلاگ رحیم کارگر فیاتر شده
لینک جدیدش نداری

نه علی جان. فقط بایدفیلتر شکن بری

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:02 ب.ظ

سلام آقا علی !! مطلبتون تا حدودی رنگ و بوی احترام نداشت
در این مطلب شیعیان را با مسلمین جدا کرده بودید و چندین بار هم علی (ع) به تنهایی نوشته بودید می توانستید بگویید حضرت علی (ع) یا امیر المومنین و هزاران القاب زیبای دیگر !! شما که اسم یک هنرمند را با هزار جور القاب (استاد فرهیخته و توانمند و ...) می اورید نمی توانستید این احترام ناچیز به امام اول خودت رو حفظ کنی
امیدوارم ##عدالت## در مطالبتون رو بیشتر ببینم

درود دوست خوب من . این نوشته را من انتخاب کردم از علی افشاری عزیز. و من این را ننوشته ام .و اینکه مولا علی با کم و کاست کردن القاب نه کوچک میشود و نه بزرگ آنقدر هست که تاریخ نوشته و دیگران گفته اند از کرامت و بزرگواری و خرد ایشان. تکه ای از نوشته مذکور را برایتان می اورم : روزی که خورشید حیات مرد دادگری ، خطبه ،خلوت ، شجاعت،نیایش ،عمل صالح ، مساعدت و پارسایی به غروبش نزدیک می شود. اگر چه قرن ها از خاموشی شعله حیاتش می گذرد اما نام و یاد او در جان تاریخ زنده است و الهامبخش جویندگان راه رهایی است. بیش از 150 میلیون نفر در دنیا دل در گرو محبت وی دارند و آئین شان به نام بلند او مزین شده است.این قسمت از نوشته آقای افشاری می ارزد به هزار القاب و عناوین رنگ و وارنگی که در مورد مولا گفته میشود و هیچ گونه اعتقادی به آن القاب نیست . جای دوری نرویم بسیار میتوان شنید ولی افسوس که این حقیر نمیتوانم آنطور که دوست میدارم بی پرده با شما دوست خوبم از ناعدالتی هایی که به نام و شرف مولا میشود سخن بگویم ، چون که وقتی که القاب مولا دکانی میشود برای دین فروشان کاسب کار هرکسی حب اهل بیت در دل دارد میتوان دانست که چه ولوله ای در دل دارند.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد