رنگو


خیلی وقت هست که توی بخش فیلم هیچ فیلمی نگذاشتم . امروز میخواهم یک انیمیشن خوب برای عزیزان معرفی کنم که اگر میشود همین امروز بگیرید و از دستش ندهید که خیلی زیباست . سوای ابزار فنی و تکنیکی این انیمیشن داستان فیلم خیلی زیباست .


خلاصه داستان رنگو



“رنگو” داستان آفتاب پرست سبز رنگی است که در آکواریوم زندگی می کند. “رنگو” شخصیت مهربانی دارد و آرزو دارد یک قهرمان ماجراجو شود. او در آکواریوم مشغول بازی در نقش قهرمان های مختلفی است که آروز دارد یکی از آنها باشد. “رنگو”ی خیالپرداز آنقدر در نقشهایش فرو رفته که هویت واقعی خود را گم کرده و در فیلم بارها از خودش می‌پرسد: «من کی هستم؟!».

داستان از جایی شروع می شود که “رنگو” در آکواریومش مشغول خیالپردازی های خودش است و ناگهان در یک سانحه رانندگی آکواریوم “رنگو” را از پشت ماشین به بیرون پرت شده و می شکند. درست همین جاست که “رنگو” از زندگی قبلی خود جدا شده و در بیابان بی آب علفی پرت می شود و بقیه داستان روایت گر دوره جدید زندگی اوست است.

“رنگو” پس از برخورد با یک گورکن (در فیلم نمایانگر دانای کل و خرد عمومی است) و راهنمایی هایی که او به “رنگو” می کند به سوی شهری حرکت می کند و پس از مدتی راهپیمایی خودش را در شهری بی قانون می بیند که حاکم عوام فریبی شهر را اداره می کند. در شهر آب بسیار نایاب است. به طوری که هر چهارشنبه و پس از انجام یک مراسم مذهبی حاکم شهر اجازه استفاده از آب به مقدار خیلی کم را برای ساکنین بوسیله لوله آبی بسیار بزرگ می دهد.در آخر معلوم می شود که شهر اصلا دچار کم آبی نیست و حاکم لوله های آب را برای ساخت تاسیساتی در جای دیگر شهر استفاده  و مردم را از آبی که حقشان بوده محروم می کرده.کسی “رنگو” را در شهر نمی شناسد و او تصمیم می گیرد که خود را یک قهرمان جا بزند. شخصیتی که قبلا آرزویش را داشته. او با حاکم دیکتاتور و دروغگو شهر که در حال استعمار مردم شهر است مبارزه می کند و در نهایت او را شکست می دهد.

بخش معرفی داستان را از تبیان گرفتم .


نظرات 2 + ارسال نظر
خلیلی152 دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:31 ب.ظ

ای جند روزا سخت سرگرم گشتن دنبال برخی کارتون های قدیمی و کمیاب هستم حتی با هزار دردسر و سرعت لنگ برخی کارتونا رو دوبله نشده در یوتوب پیدا میکنم و با دردسر دانلود میکنم.با این حال رغبتی به دیدن کارتونهای جدید ندارم.بنظرم کارتونهای جدید بیشتر بر خنده مخاطب پایه ریزی شدندو البته جالب و خاص بودن .در صورتی که در کارتونای قدیم تناقض های جالب و ایده های پیش بینی نشده هم داستان را میسازند و هم خنده های مخاطب. شخصیت و داستان کاتونهای جدید باشخصیت مخاطبان هم سن وسالش تعاملی نداردو هیجان و خصلت کارتون هست که مخاطبش رو وادار یه دنبال کردن کارتون میکند.در حالی که کارتون های قدیمی با مخاطب و شخصیتش نزیکی فراوانی داشتند .زمانی که به کارتون غوغا در جزیره متروک نگاه میکردم در واقع خودم را در داخل جزیره یا کنار دزدان دریایی میدیدم و دوست داشتم یه قسمتی از کارتون طوری باشد که قسمتی از جزیره را که در ناشناخته بوده و دوربین نرفته پخش کند.دقیقا همان حس رابینسون کروزو که میخاست سایر نقاط جزیره را پیدا کند.کارتون های قدیم دارای معصومیت و صمیمیت هستن که در کارتون های امروزی کمتر شاهدشم.

درود . مطالبی که نوشته اید درست است و شامل سریالهای کارتونی میشود که من هم با نظر شما موافقم. ولی رینگو که انتخاب کردم یک انیمیشن سینمایی است که با فاکتورهایی که شما برشمردید اندکی فرق میکند. البته سلیقه و ذائقه هم با هم فرق میکند مثلا کارتونهای قدیمی همه انها نقاشی بودند و اصلا با سیستمهای کامپیوتری ساخته نمیشدند و از نظر موضوع هم انسانی تر بودند که من هم با این سلیقه شما صددرصد موافقم البته عرض کردم که میتواند سلیقه ای باشد. اما من رنگو را برای بخش سینمایی انتخاب کردم که اگر ببینید مطمئنا با شناختی که از روحیات شما دارم لذت خواهی برد. ممنون علی جان برای همه نظراتت.

محمد خلیلی سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:09 ب.ظ

با سلام.رنگو کارتن جالبین و دیدمش.خوشحال وادم که علی بازم دیاریش امه.در مورد تفاوت کارتن ها هم شاید دلیلش تفاوت نسل ها به.نسل قدیمی تر مث ما بیشتر با کارتونهای مثل پلنگ صورتی.نیلز.کارگاه گجد.میتی کمان حال میکو ولی ای کارتونهای جدید هم به نظرم جالبن.مثلاعصر یخبندان

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد