تن آدمی شریف است ؟

حقیقت تلخی است ولی باید قبول کرد که ما ایرانی ها انسانهای ظاهر بینی هستیم و معمولا برحسب ظواهر انسانها قضاوت میکنیم.اما این قضاوت کردن در موردی خوب جواب میدهد.
مثلا اگر شما در اداره ای مشکلی پیدامیکنید اگر ظواهر خود را حفظ کرده و بگونه ای لباس بپوشید که رئیس فلان اداره خوششان بیاید 80%درصد کارتان گرفته است. البته باید یاد آور شد که ادبیات و گفتمان همان اداره هم باید خوب بلد باشی ، مثلا اگر کارتان در بانک مشکل پیدا کرده باشد مواد لازم برای پیشبرد کار1.یک دست کت و شلوار تمیز(اگر ندارید مثل من قرض کنید)2. ریش و سبیل آنکادر یا 6تیغه 3.اگر ریش و سبیل را شیش تیغه کردید حتما یک انگشتر طلا هم در دست داشته باشید و اگر ته ریش دارید باید انگشترهایی با فرماسیون مذهبی در انگشتان خود کنید4.وبلاخره گفتن از کسی که شما را سفارش کرده و مقداری لفاظی و خود را با قوانین نوین بانکی آشنا نشان دادن.لازم به یاد آوری است که بانکهای بسیجیان موارد ته ریش و حاجی بازاری را به مراتب بیشتر قبول دارند .البته این ظواهر در مورد بانک و اداره های مالیاتی بیشتر صدق میکند.
اگر گذرتان به کمیته امداد افتاد لباس های هرچه کهنه تر و از رنگ و رو رفته را بپوشید و تا حد مرگ مظلوم نمایی .بی شک کارتان گرفته است.
باید حواسمان باشد که دولتی که آمده با چه شعارهایی آمده و خودمان را به همان رنگ در آوریم چرا که همه اداره ها اگر تا دیروز یقه را تا آخر میبستند امروز مطمئنا جور دیگر باید باشند و حتما تغییری چند صد درجه ای کرده اند.
اما لباسی که همه جا کارکرد دارد یک پیراهن سفید آستین بلند ،شلوار پارچه ای خاکستری (سیاه هم مشکلی ندارد)، ریش و موهای کوتاه ، معمولا موها باید به یک سو شانه شده باشند و خیلی فشن نباشد که باطن اصلی تان را هویدا سازد ،تسبیح در دست و ورد کنان،یادمان نرود که پیراهن را حتما روی شلوار باید انداخت چون در غیر این صورت کمی تا قسمتی خوشتیپ به نظر می آییم و این خوشتیپی با مانیفست چنین تیپی منافات دارد.
یکی از مواردی که امروزه در بیشتر اداره ها دیده میشود جای مُهر بر پیشانی است که متاسفانه میزان اندازه گیری ایمان را در کشور ما با این لوگو هم می سنجند و شما را خیلی میتواند رادیکال نشان دهد.

تن آدمی شریف است به جان آدمیت          نه ،،، همین لباس زیباست نشان آدمیت

نظرات 3 + ارسال نظر
شام یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:48 ب.ظ

درود علی جان راست گفتی ولی بعضی از ادارات از قانون بند پ باید استفاده کرد که نیازی به موارد فوق نداردمن خودم مدتی گرقتار ادارات هستم واینوبه عینه تجربه کردم

محمد خلیلی دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:05 ق.ظ

سلام بر علی اقا.اگر همرنگ خودشون بشیم راحت تر با ادم کنار میان.دوستی برام تعریف می کردش که یه مدت میخاسته تو نیروی دریایی استخدام هایه. از نظر بدنی و قد و وزن ایده ال بوده و معدل دیپلمش هم ۱۷ و خلاصه همه چیز واسه استخدامیش اماده بین.صبح یه روز که قرار بوده پرونده تحصیلی و مدارکش رو شخصا به فرماندهی ستاد تحویل بده راهی بوشهر میشه.یه پیرهن مشکی ورزشی رئال مادرید!!! میپوشه و راهی ستاد میشه.فرمانده ستاد که میخاسته داوطلبین رو از لحاظ ظاهری برسی بکنه با دیدن پیرهن رئال چنان برماش توهم گره میخو که انگار فحشش دادن.بعد هم پرونده رو زدن شی چلم و انداختنم بیرون!!!خلاصه خوب گفتی علی اقا.مدرک و راستگویی و صداقت و خیلی چیزهای دیگه یه طرف و ریش و میش و پشم پارتی هم یه طرف دیگه

این هم یک تجربه تلخ از این تن ادمی که اصلا شریف نیست

xman پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:50 ب.ظ

بابا اینا که جای مهر نیست به گفته ی یه بازیگری تو یه فیلمی که اگه اسمشو بگم خیلی تابلو میشم اینا جای قاشق داغه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد