شناسنامه ماه رمضان ایرانی ها



چه رومی باشیم و چه زنگی زنگ این ربنای استاد شجریان صدای ملکوتی اوست که سفره خالی افطاراین روزهای ماه ایرانی ها را خالی تر میکند گر نباشد. وسعت خاطره این صدا را دهه شصتی ها با پوست و جان لمس کرده اند و چه بسا که یادها و نامهایی را امروز به یادمان می آورد که تا دیروز پای افطار به جان و دل می دیدیم و حسرتی را بر دل جاری میکند.

لینک دانلود این آوای ملکوتی را برای عزیزان اهل دل گذاشتم که با مثنوی شروع میشود و با ربنای ماندگار به پایان .

http://s4.picofile.com/file/7838348274/Rabanaa.mp3.html

نظرات 4 + ارسال نظر
محمد خلیلی چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:46 ب.ظ

سلام.هر چقدر بالانشینان در مقابل صدای ازادی مقاومت کنند این صدا قوی تر خواهد شد.پروژه حذف مفاخر ایرانی که نشان دهنده تمدن ایران است شکست خورده امروزه میبینم که هر گوشی مویایل یک صدا و سیمای کوچک ست برای پخش ندای ازادی و ربنای ملکوتی استاد

یاد این گفته یک عزیزی می افتم که گفت : هر نفر یک رسانه . خوب گفتی محمد جان

[ بدون نام ] چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:50 ب.ظ

به گزارش تریبون مستضعفین، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ۱۳۷۰/۱۲/۱۳ در در دیدار اعضاى گروه ویژه و گروه معارف اسلامى صداى جمهورى اسلامى ایران‌ به نکات جالبی درباره موسیقی مذهبی و اذان و مناجات‌های صدا و سیما اشاره کردند و نکاتی گفتند که متاسفانه اکنون بعد از گذشت ۲۰ سال هنوز به آنها توجه جدی نشده است.

ایشان در این سخنان «ربنا»ی شجریان را اثری هنری می‌خواند که فاقد حس و حال مناسب برای اذان ماه مبارک رمضان است و بهتر است با نمونه‌های مسجدی جایگزین شود: «آن «ربّنا»هایى که شجریان خوانده و در ماه رمضان قبل از اذان مغرب مى‌گذارند، یک کار هنرى است؛ یک کار حالى نیست؛ مناسب نیست که بعد از اذان، کسى بخواهد آن‌طور چیزى را بگذارد؛ نه، بعد از اذان، به نظرم مى‌رسد که همین صداى معمولىِ مسجدىِ ما بهتر و مناسب‌تر باشد.»

دوست چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:26 ب.ظ

بهرحال ربنای شجریان از دل برامده وبر دل هم خواهد نشست.روحانیتی که در صدای ربنای استاد هست در هیچ ربنای دیگر نیست.فضای سفره ما را روحانی تر میکنه . سفره دیگران را نمیدانم. رهبر معظم انقلاب هم نظر شخصی خودش را بیان کرده.کار بجایی هم کرده!جا داره یادی بکنیم از کودکان سوریه.در این ایام انان نیز چند سال قبل مثل من وشما پدر ومادری داشتن پای سفره که اکنون جاشون خالیه>بامید سرافرازی همه مسلمین جهان در این دایره مینا.یاهو

به امید آن روز دوست عزیز. آرزوی همه ما صلح و صفا وآرامش دربین تمامی اقوام و ادیان دنیاست.

اران پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:17 ق.ظ

من اینقدرفیلم گلادیاتور را دوست دارم که چندین بار نگاه کردم وبازی راسل کرو را احساسی و فوق حرفه ای دیدم که بعد ان تا مدتها چند فیلم که میدیدم فکر میکردم که اقتباسی است از فیلم گلادیاتور مخصوصا اخرین سامورایی .میدانید که اصالت وصاحب سبک بودن یعنی چه .ربنای شجریان نیز اینگونه میباشد حالا اومدن چند نفر را اوردن که ربنا را بخواند ولی باید بدانیم که بعضی چیزها اینقدر اصیلند وعمیق و دارای شناسنامه مشخص که تقلید از ان مایه بی مزگی میباشد حتی اگر ربنا باشد .بهتر ان بود که بعد از ربنای استاد دیگه هیچ ربنایی قبل از افطار پخش نمیشد .البته این نظر شخصی بنده میباشد.

درست است اران جان. این ربناهایی که از تلویزیون پخش میشود امروز کاریکاتور صدای استاد است و هیچ روحی ندارد و بسیار تصنعی ،اما سوای صدای استاد آن منش شجریان ات که همواره با مردم بوده ،خوب به یاد داریم که کنسرت بم ایشان چقدر زیبا بود بطوری که کسانی که در آن کنسرت بودند همگی مغلوب صدای و فضای آن کنسرت شده بودند .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد