بزرگ است و از اهالی همیشه



* «زندگی، خود، چیست؟ ... نان، آزادی، فرهنگ، ایمان و دوست داشتن... من شکست نمی‌خورم، ایمان و دوست داشتن روئین‌تنم کرده‌اند. وقتی تنهای تنهایم کردند و دنیایم قفسی سیمانی چند وجب در چند وجب، تنگ و تاریک مثل گور، بریده از جهان و جهانیان، دور از عالم زندگان و یادها و نامها نیز از خاطرم گریخته بودند، در خالی‌ترین خلوت و مطلق‌ترین غیبت، که هیچ نبود و هیچ نمانده بود، بازهم در آن خالی و خلا محض، چیزی داشتم. در آن غیبت محض، حضوری بود. در آن بی‌کسی محض، احساس می‌کردم که چشمی مرا می‌نگرد، می‌پاید. دیده می‌شوم. حس می‌شوم. «بودن»ی در خلوت من حضور دارد. کسی بی‌کسی‌ام را پر می‌کند. در آن فراموش‌خانه نیستی و مرگ و تاریکی و وحشت، یار تماشاگری دارم که یاد و وجود و حیات و روشنی را در رگهایم تزریق می‌کند. حتی گاهی سلام‌اش می‌کنم، گاهی از او خجالت می‌کشم، گاهی از او چشم می‌زنم، مواظب اعمال و رفتار و افکار و حرکات خویشم، گاهی در آن قبر تنها، خودم را برایش لوس می‌کنم، از اینکه می‌بینم از من راضی است، از کارم خوشش آمده است، به خودم می‌بالم، کیف می‌کنم، خودخواهی‌ام اشباع می‌شود. سرفراز و مغرور و قوی و روشن و خوب! ایمان و دوست داشتن! این دو بس است.»
ع. شریعتی، با تو ای مهربان جاودان آسیب ناپذیر |سال 1356|نامه ها | 01- با مخاطب‌های آشنا، م.آ. ۱، ص۲۶۰-۲۶۱

نظرات 3 + ارسال نظر
mehdi دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:51 ق.ظ http://www.games5050.blogfa.com

سلام دوست خوب

آیا اگر مایل بودید مارا با عنوان جدید ترین بازی های 2013 لینک کنید وسپس بروید در وبلاگ ما در بخش نظردهی بگویید ما شما را با چه عنوانی لینک کنیم

علی دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:15 ق.ظ

او یکی از utopiaist روی این کره ی خاکی است که بر علیه racist بر خاست.

مرد بزرگی است و جالب هست بدانید که علی جان طرفدار کدوم تیم لیگ برتری انگلستان هست!بی شک مرسی ساید و قرمزهای آتشین

[ بدون نام ] دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:31 ق.ظ

اگه ایمیلش داشتم منصرفش می کردم
we always keep red flag high in the sky
and this slogan is against Liverpool's we never walk alone
شعار یونایتد : ما همیشه پرچم سرخ را بالا در آسمان نگه می داریم و این شعار بر علیه شعار لیورپول است که می گویید" ما همه با همیم".

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد