اسامی ایرانی همچنان منحوس دررسانه ملی!

بامشاد، شیرفرهاد، کیوان،کیانوش و لیست بلند بالای از اسامی ایرانی در برنامه های طنز و هجو صداوسیما همچنان کاربرد فراوان دارد. اغلب افراد نقش منفی و badmanاز اسامی ایرانی بهره میبرند. مثلا اگر بخواهیم فردی را رئیس یک باند مخوف قاچاق وخلاف نشان دهیم معمولا اسامی هوشنگ خان، فریدون خان و... را بر آنها میگذارند و این فرهنگ را به گونه ای همه گیر کرده اند که چنین اسامی و نامهایی فقط به این گونه افراد میچسپد. اما در زندگی روزمره وقتی چشمانمان را باز میکنیم میبنیم که اینگونه فرهنگ سازی غلط ،جواب نمیدهد و برعکس نوعی دهن کجی از اجتماع به این سیاست صدا وسیما دیده میشود. ظاهر افراد نیز همین کذلک. اگر فردی موهایش را از پشت بسته باشد ویا زیر چانه اش ریش کوچکی باشد حتما انسان ولنگاری است . فکر نکنم تا کنون شما سریال طنزی دیده باشید از صدا وسیما که از این فاکتورها بهره نبرده باشد. و این باز میگردد به فضای بسته صدا و سیما که چنین فرهنگی را باز میتاباند و نقدی را بر نمیتابد. انسانهای خوب معمولا در سریالها و فیلمهای سینمایی که از رسانه به اصطلاح ملی پخش میشود معمولا ته ریشی دارند و دکمه آخر پیرهانشان باید بسته باشد و گهگاهی هم برای مدرن نشان دادن چنین کاراکتر و شخصیتهایی یک لبتاپ یا آی پد را در دستشان میبینیم فارغ از این که همین آی پد هم نماد استعمار است از منظر آنها. بر پیشانی ها باید جای پای سجاده و محراب حک شده باشد یا اینکه کاراکتر خوب باید پای سجاده باشد یا سر حوض وسط حیاط مشغول وضو گرفتن، اما آن سوی دیوار وقتی مجری برنامه های سحر و روحانی آقایان رسوایی اخلاقی او زبان به زبان میگردد در شگفتم که چگونه باز ژست های مکرر خوب بودن را به دوربین بیچاره تحمیل میکنند.

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 24 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:20 ب.ظ

سلام میگم که اسم مجری برنامه نسیم سحر جیه

فرزاد جمشیدی

محمد خلیلی یکشنبه 24 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:18 ب.ظ

سلام.الد میگی والله.هر چی ایم الدن علی و نقی و تقی و مرتضی و مصطفیان.ولی شکر خدا مردم دارند اسم بچه هاشون رو از اسامی ایرانی انتخاب می کنند.

اران یکشنبه 24 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ب.ظ

این مجری محترم در بعضی از برنامه هاش با حالت بسیار روحانی میگفت مثلا فلانی که سرطان داشته تقاضا نموده که مردم براش 500تا اس ام اس فلان مضمون را براش بفرستن .چنان با اب و تاب میگفت که گویی ارتباطی هم با غیب داره . نکنه ناغلا گر به خلوت میرفته ان کار دیگر میکرده.من که هیچ موقع تحت تاثیر قرار نگرفتم ولی خنده ام از اونایی میگیره که الان فهمیدن چه کلاه گشادی سرشان رفته.

صادق چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:55 ب.ظ

wow خیلی عالی بود واقعا بیست بیست

ع پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:42 ب.ظ

بادرود.ایران زدایی در تمام ابعاد فکری،فرهنگی،اجتماعی وغیره یکی از رسالت اقایون می باشد ولی زهی خیال باطل.تاریخ ثابت کرده ایران در پیچ های تاریخی وسر بزنگاه مسیر خود را دوباره باز یافته است.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد