سنگ خارا

در این بخش از ترانه های ماندگار صدایی جاودانه ی بانو مرضیه با آهنگسازی استاد تجویدی و شعر معینی کرمانشاهی چنان دست به دست هم میدهند که در خاطره ها می ماند. صداهایی به وسعت خاطره.


شاعر : معینی کرمانشاهی


آهنگساز: استاد تجویدی


خواننده : بانو مرضیه


جای آن دارد که چندی هم ره صحرا بگیرم
                                     سنگ خارا را گواه این دل شیدا بگیرم
            مو به مو دارم سخنها         نکته‌ها از انجمنها
            بشنو ای سنگ بیابان         بشنوید ای باد و باران
            با شما همرازم اکنون         با شما دمسازم اکنون
                                  ....................
جای آن دارد که چندی هم ره صحرا بگیرم
                                     سنگ خارا را گواه این دل شیدا بگیرم
            مو به مو دارم سخنها         نکته‌ها از انجمنها
            بشنو ای سنگ بیابان         بشنوید ای باد و باران
            با شما همرازم اکنون         با شما دمسازم اکنون
                                  ....................
       شمع خود سوزی چو من         در میان انجمن
             گاهی اگر آهی کشد         دلها بسوزد
             گاهی اگر آهی کشد         دلها بسوزد
                                  ....................
        یک چنین آتش به‌جان         مصلحت باشد همان
          با عشق خود تنها شود         تنها بسوزد
          با عشق خود تنها شود         تنها بسوزد
                                  ....................
           من یکی مجنون دیگر        در پی لیلای خویشم
           عاشق این شور و حال        عشق بی‌پروای خویشم
                                  ....................
           تا به سویش ره سپارم         سر ز مستی برندارم
     من پریشان حال و دلخوش        با همین دنیای خویشم
                                  ....................
جای آن دارد که چندی هم ره صحرا بگیرم
                                     سنگ خارا را گواه این دل شیدا بگیرم
            مو به مو دارم سخنها         نکته‌ها از انجمنها
            بشنو ای سنگ بیابان         بشنوید ای باد و باران
            با شما همرازم اکنون         با شما دمسازم اکنون



http://www.4shared.com/file/50364452/bdca1fd/SANG_KHARA.html?dirPwdVerified=7815fb97


-------------------------------------------------------------------------------


متن شعر را از سایت کیانا وحدتی گرفته ام.

نظرات 8 + ارسال نظر
علی حاج قاسم چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:06 ب.ظ

خیلی شعر زیبای هست مو چند بار کوش گرفتم
این علما هم فقط تو فکر خوشو هسن چرا صیغه حلالن ولی صدای یه زن حرومن؟ اینا عمو فقط بلدن روزه بخونن وبس

علی خلیلی چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:27 ب.ظ

آغا علی سلام. خیلی خش اندی . چند وقتی که نبهی دنیای مجازی وحش واده بی

مخلص علی آقا هستیم

اران چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:00 ب.ظ

سلام.این ترانه رو بارها وبارها شنیدم.از نظر من صدای مرضیه از ماندگارترین صداها در تاریخ معاصر مملکت ماست.من که صدایش را ملکوتی میدانم.ولی در مورد شخصت این بانوی گرانقدر فکر نکنم صحیح میبود که جذب گروه مجاهدین خلق شوند آن هم با آن ایدئولوژی کذایی شان.نظر من است.واما در مورد صدای بانوان که گفتی.این پیشکش اقایان. نمیدونم شنیدی که سازمان محترم فرهنگ وارشاد .موسیقی بوشهری با آن قدمت هزار ساله را ممنوع کرده.حالا آقایان میگن صدای بانوان شهوت انگیزه .موسیقی بوشهری چه چیز تحریک امیزی داره .مشکل این است که ما محکومیم که ببینیم آنچه آنان می خواهند ببینیم.بشنویم انچه انان می خواهند بشنویم . بیندیشیم انچه انان میخواهند که بیندیشیم.پس ما باید انچه باشیم که انان می خواهند باشیم.حالا من سوال میکنم کو آن کرامت انسانی که نقل محفلمان شده کو ان ازادگی که که از بهر ان ایزد پاک ما را افرید.کو هر ان چیز که باید داشته باشیم ولی دریغ از اندکی. اگر مصلحت دیدی بگذار.بدرود.

آنقدر کو و کجا هست اران جان که اگر بخواهیم بگذاریم دفتر صد برگ پر میشود از کو کوی ما.

علیرضا تیموری چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:32 ب.ظ

درود بر علی آقا و مرگ بر سیاست

مسعود چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:42 ب.ظ

درود بر آغا علی.چقدر کوبنده کوبیدی بر این بی خردان.حال کردم همچنان بکوب بر این من درآوردی ها و این فتواهای بی خود و بی جهت.بیشتر بنویس از زنان خواننده ایران،از عهدیه،سوسن،هایده،مهستی...

محمد خلیلی پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:00 ق.ظ

زنده باد دگر اندیشی....زنده باد تفکر تازه

قاسم صفری جمعه 7 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:46 ب.ظ

عجب صبری خدا دارد!

اگر من جای او بودم.

همان یک لحظه اول ،

که اول ظلم را میدیدم از مخلوق بی وجدان ،

جهانرا با همه زیبایی و زشتی ،

بروی یکدیگر ،ویرانه میکردم.




عجب صبری خدا دارد !

اگر من جای او بودم .

که در همسایه ی صدها گرسنه ، چند بزمی گرم عیش و نوش میدیدم ،

نخستین نعره مستانه را خاموش آندم ،

بر لب پیمانه میکردم .



عجب صبری خدا دارد !

اگر من جای او بودم .

که میدیدم یکی عریان و لرزان ، دیگری پوشیده از صد جامۀ رنگین

زمین و آسمانرا

واژگون ، مستانه میکردم .



عجب صبری خدا دارد !

اگر من جای او بودم .

نه طاعت می پذیرفتم ،

نه گوش از بهر استغفار این بیدادگرها تیز کرده ،

پاره پاره در کف زاهد نمایان ،

سبحۀ، صد دانه میکردم .



عجب صبری خدا دارد !

اگر من جای او بودم .

برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان ،

هزاران لیلی ناز آفرین را کو به کو ،

آواره و ، دیوانه میکردم .



عجب صبری خدا دارد !

اگر من جای او بودم .

بگرد شمع سوزان دل عشاق سر گردان ،

سراپای وجود بی وفا معشوق را ،

پروانه میکردم .



عجب صبری خدا دارد !

اگر من جای او بودم .

بعرش کبریایی ، با همه صبر خدایی ،

تا که میدیدم عزیز نابجایی ، ناز بر یک ناروا گردیده خواری میفروشد ،

گردش این چرخ را

وارونه ، بی صبرانه میکردم .



عجب صبری خدا دارد !

اگر من جای او بودم.

که میدیدم مشوش عارف و عامی ، ز برق فتنۀ این علم عالم سوز مردم کش ،

بجز اندیشه عشق و وفا ، معدوم هر فکری ،

در این دنیای پر افسانه میکردم .



عجب صبری خدا دارد !

چرا من جای او باشم .

همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و ،تاب تماشای تمام زشتکاریهای این مخلوق را دارد،!

و گر نه من بجای او چو بودم ،

یکنفس کی عادلانه سازشی ،

با جاهل و فرزانه میکردم .

عجب صبری خدا دارد ! عجب صبری خدا دارد !

شعر از :استاد رحیم معینی کرمانشاهی






قاسم جان صدای زیبای ستار و شعر استاد معینی کرمانشاهی حلول خاطره ای دیگررا نوید میدهد.

رضا ص چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:21 ق.ظ

در ود بر علی آقا
کاش میتونستی یه بخش هم واسه گفته های ماندگار اختاص بدی.گفته هائی که شاید به ظاهر توان بیرون اومدن رو نداشته باشن ولی امثال جنابعالی میتونید در انتشار این گفته ها و سخنان و در اصل این ایده ها نقش مهمی داشته باشید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد