من از روز ازل دیوانه بودم

   



ترانه ماندگاری که در این مطلب اضافه کردم من ازروز ازل نام دارد اثری جاودانه از بزرگان

موسیقی کلاسیک ایران شاعر رهی معیری ، استاد بنان آواز و آهنگساز مرتضی خان محجوبی. این اثر ماندگار از آن دست آهنگهایی است که همه گونه با سرشت آدمی پیوندی عجیب دارد. صدای مخملین بنان و شعر زیبای رهی معیری و اهنگ و تنظیم جاودانه استاد محجوبی چنان معجونی میسازد از یک اثر هنری که هیچ گونه گرد کهنگی بر آن نمی نشیند. اجرا در دستگاه سه گاه و در سال 37 اجرا شده است . متن ترانه و لینک دانلود هم گذاشته ام تا از آن لذت دوچندان ببرید.


من از روز ازل، دیوانه بودم
دیوانه روی تو، سرگشته  کوی تو
سرخوش از باده ی، مستانه بودم
در عشق و مستی، افسانه بودم

نالان از تو شد چنگ و عود من
تار موی تو، تار و پود من

بی باده مدهوشم     ساغر نوشم     ز چشمه نوش تو
مستی دهد ما را     گل رخسارا     بهار آغوش تو
چو به ما نگری     غم دل ببری     کز باده نوشین تری

سوزم همچون گل، از سودای دل
دل، رسوای تو، من رسوای دل

گرچه به خاک و خون     کشیدی مرا     روزی که دیدی مرا

باز آ که در شام غمم     صبح امیدی مرا     صبح امیدی مرا


https://www.box.com/shared/601ukkpp69

 

نظرات 6 + ارسال نظر
سوشیانت دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:54 ق.ظ

درود.آقای محمدی آهنگ جالبی رو انتخاب کردی.اگه امکانش هست لینک دانلود آهنگ
chera nemiraghsi ویگن رو توی وبت بذار.
سپاس.

محمود دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:47 ب.ظ

گفته بودی که چرا محو تماشای منی
آن‏چنان مات، که حتی مژه بر هم نزنی

مژه بر هم نزنم تا که ز دستم نرود
ناز چشم تو به قدر مژه برهم‏زدنی

" فریدون مشیری "

lمحمد خلیلی دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:56 ب.ظ

سپاس آقای محمدی برای این سلیقه خوب.این ترانه رو نشنیدم یا شاید هم شنیده باشم ولی یادم نیست واشعار رهی معیری رو زیاذد خوندم.بسیار زیبا شعر میگه

ما از نظر خرقه پوشان بسته ایم
دل به مهر باده نوشان بسته ایم
جان بکوی می فروشان داده ایم
در به روی خود فروشان بسته ایم
بحر طوفان زا دل پر جوش ماست
دیده از دریای جوشان بستهایم
اشک غم در دل فرو ریزیم ما
راه بر سیل خروشان بسته ایم
بر نخیزد ناله ای از ما رهی
عهد الفت با خموشان بسته ایم

جاماسب سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:29 ق.ظ

درود.
آقای محمدی اگه آهنگی رو که گفتتم در دسترست بود محبت کرده و به ایمیلم ارسال نمائید.
rostamimehdi57@yahoo.com

درود . کدام اهنگ عزیز. ؟

اریا سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:18 ب.ظ

همیشه فاصله بوده بین دستای من وتو با همین تلخی گذشته شب وروزای من وتو راه دوری بین ما نیست اما باز اینم زیاده تنها پیوند من وتو دست مهربون باده کاشکی این دیوار خراب شه من وتو با هم بمیریم{البته تو نه} تو ی یک دنیای دیگه دستای همو بگیریم شاید اونجا تو دلها درد بیزاری نباشه میون پنجره هاشون دیگه دیواری نباشه. حضورت در قلبم مثل نفس کشیدن است ارام و بیصدا اما همیشگی .

اریا سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:40 ب.ظ

در شب کوچک من دلهره ویرانست گوش کن وزش ظلمت را می شنوی؟ من غریبانه به این خوشبختی می نگرم من به نومیدی خود معتادم گوش کن در شب اکنون چیزی می گذرد ماه سر خست و مشوش وبر این بام که هر لحظه در او بیم فرو ریختن است ابرها,همچون انبوه عزاداران لحظه ای باریدن را گویی منتظرند لحظه ای وپس از ان,هیچ. پشت این پنجره شب دارد میلرزد وزمین دارد باز میماند از چرخش پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من وتوست ای سراپایت سبز دست هایت را چون خاطره ای سوزان,در دستان عاشق من بگذار ولبانت را چون حسی گرم از هستی به نوازش های لبهای عاشق من بسپار باد ما را با خود خواهد برد باد ما را با خود خواهد برد

درود . آریای نازنین ممنون بابت شعر زیبای فروغ عزیز. سپاس برای همه مهربانیت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد